Navistar a inceput productia comerciala a modelului electric eStar, primele patru exemplare mergand catre FedEx. Navistar International a fost premiata (subventionata) de statul american cu suma de 39 de milioane de dolari pentru a demara productia acestor utilitare electrice.
Compania planuieste sa construiasca 4000 de van-uri electrice pe an, fiecare cu o capacitate de incarcare de doua tone, destinate traficului urban. De altfel, masinile de distributie folosite in marile orase nu reusesc sa parcarga mai mult de 100 de kilometri pe zi, indiferent de motorul cu care sunt dotate, in multe metropole viteza de deplasare fiind in medie de 10km/h.
Prima comanda pentru eStar, al carui pret este de 150.000 de dolari, a venit din partea firmei FedEx, Navistar sustinand ca are in prezent 200 de precomenzi.
eStar foloseste un sasiu Modec iar bateriile litiu-ion de mare capacitate (80 kilowati ora) sunt livrate de A123 Systems. Motorul electric cu o putere de 102 cai putere are o singura treapta de viteza si poate propulsa vehiculul la o viteza maxima de 80 de kilometri pe ora.
Autonomia estimata este de 160 de kilometri iar bateria poate fi inlocuita rapid cu una incarcata in mai putin de 20 de minute.
Autovehiculul poate fi reincarcat si de la o priza obisnuita precum si de la una de mare putere. Vanzarile van-ului, al carui pret nu este deloc mic, sunt sustinute cu subventii la care se alatura un cost de exploatare redus.