Dacia a uimit intreg mapamondul prin autoturismele sale simple, fiabile si foarte ieftine. Proiectul X90, asa cum a fost numit intr-o prima faza, a reusit sa determine un nou trend in industria auto. Ideea unui automobil simplu, fiabil, economic, vândut la un preț redus, a fost copiată și de alte companii care au venit treptat cu propriile oferte.
Anul acesta la Paris (2008), Dacia nu a prezentat prea multe noutati insa cel putin una dintre acestea a reusit sa starneasca admiratia. Logan Eco e mai economic decat un Prius, costa pe jumatate si consuma cu 50% mai putin combustibil, fara a avea o amprenta marita asupra mediului la sfarsitul vietii.
Logan Renault eco2 este un concept realizat la uzina Dacia din Mioveni care a fost prezentat pentru prima data în noiembrie 2007.
Autoturismul a fost echipat cu un motor diesel commonrail de 1,5 litri si 85 CP.
Renault Logan eco2 este catalogat ca cel mai economic autoturism romanesc, autoturismul a parcurs traseul de 172 km ai competitiei Bibendum Challenge cu numai 4.69litri de motorina, rezultand un consum de 2.72litri motorina la 100 de km. Emisiile de dioxid de carbon la acest nivel de consum sunt de numai 71 g CO2/km.
Ce modificari au facut inginerii Renault Loganului pentru a obtine acest consum ?
– sistemul de injectie a beneficiat de injectoare cu 7 duze fata de 5 cat sunt in echiparea cotidiana
– garda la sol a fost redusa
– a fost imbunatatit coeficientul aerodinamic, de la 0.36 la 0.29
– au fost utilizati lubrifianti cu vascozitate redusa in motor si in cutia de viteze
– raportul de transmisie final a fost marit cu 8%
– motorul a fost modificat pentru a putea fi folosit si pe biodiesel
– au fost utilizate pneuri speciale Michelin Energy Saver 185/65R15, cu rezistenta scazuta la rulare
– alternatorul a fost setat sa incarce bateria la 12.8 volti fata de 13.5 in standard