Home » Auto » BMW încearcă o pălărie prea mare

BMW încearcă o pălărie prea mare

Anticiparea viitorului și a evoluției pieței nu este o știință exactă. Ține mai degrabă de felul în care percepi realitatea din jurul tău și înțelegi posibilitățile tehnologice. Greii industriei auto nu au înțeles potențialul automobilului electric. De fapt nu au înțeles chimia bateriilor și nu o înțeleg nici astăzi odată ce pe majoritatea mașinilor găsești baterii cu plumb. Astăzi, toți aleargă după automobilul electric și gâfâie ca niște bogătani grași ce vor să participe la maraton. Valoarea de piață a Tesla a ajuns la 496,98 de miliarde de dolari și va crește pe măsură ce se vor deschide noi fabrici și tot mai mulți oameni vor cumpăra un automobil Tesla.

Eforturile germane de a concura cel mai redutabil competitor pe piața automobilelor electrice se concretizează cu o nouă investiție. O companie auto cu sediul în Bavaria investeşte 400 de milioane de euro într-un nouă linie de asamblare a maşinilor la uzina principală din München şi îşi concentrează activităţile de producţie europene pentru motoare termice în centrele din Steyr şi Hams Hall.

Realinierea reţelei de producţie se bazează pe trei priorităţi: transformarea către mobilitate electrică şi digitalizare, eficienţa proceselor şi structurilor şi dezvoltare durabilă în producţie şi logistică.

Extinderea mobilităţii electrice în reţeaua de producţie continuă. Anul acesta, uzina chineză din Dadong a început să producă şi BMW iX3.

“Până la sfârşitul anului 2022, toate fabricile germane vor avea cel puţin un automobil full electric în programul lor”, a subliniat Milan Nedeljkovi, membru în conducerea BMW. De anul viitor, BMW i4 şi BMW iX vor ieşi de pe liniile de producţie din München, respectiv Dingolfing. Variantele full electrice ale noului BMW Seria 7 şi ale viitorului BMW Seria 5 sunt gata şi ele să intre în producţie la Dingolfing.

Automobile electrice germane sunt cu mult mai slabe decât price model Tesla aflat în producție. În primul rând ele nu sunt automobile electrice ci modele electrificate. Adică modele gândite pentru motorul termic, pe care s-a montat un motor electric și un grup de baterii. Din acest motiv nu putem face o comparație echilibrată între aceste automobile și tot din acest motiv nu vom vedea prea curând un BMW electric care să atingă 100 de kilometri în 3 secunde.  

Etichete:
Postat de in data de 19 noiembrie 2020. In categoria Auto. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

You must be logged in to post a comment Login

center>