Volkswagen a anunțat un motor pe benzină mai eficient

Încolțită de autoritățile americane și de incapacitatea de a concepe motoare diesel mai curate, compania Volkswagen scoate un as din mânecă, arătându-ne că mai e loc de îmbunătățiri pentru motorul pe benzină.
Volkswagen a prezentat în cadrul Vienna Motor Symposium motorul EA211 TSI Evo pe benzină, echipat cu o turbină cu geometrie variabilă. Motorul are o capacitate de 1.5 litri și va veni în variante cu 129 și 148 de cai putere. Primele automobile echipate cu acest motor vor fi disponibile anul viitor.
Turbina cu geometrie variabilă este folosită, de regulă, pe motoarele diesel foarte scumpe, fiind un subansamblu destul de costisitor. Funcționarea unei astfel de turbine pe un motor pe benzină, ce evacuează gaze la temperaturi mari, va pune multe probleme de fiabilitate.
EA211 TSI Evo utilizează un ciclu Miller, având o rată de compresie mai înaltă, de 12.5:1. Turbina cu geometrie variabilă ajută la obținerea cuplului maxim ce pornește de la 1300 de rotații. Volkswagen mai spune că motorul va fi cu 10% mai economic decât TSI-ul de 1.4 litri și 123 de cai. Eficiența mai este crescută și de dezactivarea cilindrilor.
Volkswagen a mai spus că va utiliza motoare de 2 litri cu ciclu Miller pentru noul Audi A4 din 2017.
Cifrele publicate de Volkswagen trebuie verificate de autorități independente, minciuna fiind ceva uzual în fișele de specificații ale nemților.

Volkswagen EA211 TSI Evo
Volkswagen EA211 TSI Evo

Lasă un răspuns