O calatorie cu Nissan Leaf

O călătorie cu Nissan Leaf va fi în mod sigur palpitantă odată ce puțini dintre noi au condus un automobil electric. Modelul celor de la Nissan a fost gândit în totalitate diferit față de unul cu motor termic, plecându-se de la bateriile litiu-ion si motorul electric, principalele componente ale mașinii. Mașina nu lasă senzația unui model neterminat și nici nu se remarcă printr-un design ciudat care să spună câtă nevoie avem de companiile petroliere.

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Foarte ciudat e cum reușim să construim platforme maritime costisitoare, sonde, mii de kilometri de conducte, rafinării mai mari decât un oraș și stații de benzină la tot pasul dar nu reușim să tragem un cablu electric până în parcarea din fața blocului. Infrastructura electrică poate fi ușor extinsă iar prețul acumulatorilor a intrat deja peo pantă descendentă. Un acumulator modern litiu-ion poate dura până la opt ani, suficient de mult pentru a parcurge 160.000 de kilometri.
Bateriile modelului electric Nissan Leaf oferă o autonomie de 160 de kilometri și pot fi încarcate în câeva ore dacă aveți o priză mai puternică. Timpul de reîncarcare al acumulatorilor nu ar trebui să fie o problemă pe viitor odată ce s-a dovedit că aceștia se pot reîncărca cu echipament adecvat la 80% din capacitate în 20 de minute. Cu alte cuvinte atât cât stați într-un spațiu de servicii și serviți o cafea bateriile sunt gata pentru alte câteva sute de kilometri.
Nissan Leaf e o mașină modernă, economică, silențioasă datorită motorului electric care nu pune probleme de întreținere. Dacă adunăm banii pe care îi dăm pe automobil, impozite, revizii, consumabile și combustibil vom vedea că un model electric nu mai e atât de scump cum pare la prima vedere. Bateriile automobilului se încarcă asemeni celor de la un telefon mobil, în clipul de mai jos, unul dintre protagoniști spune că reîncărcarea durează între 8-10 ore de la o priză de 30Ah însă trebuie precizat că este vorba de o priză de 120V și nu de una de 230V așa cum e cazul la noi. În sistemul de electricitate românesc se pot trage 4-5 Kwh fără a pune probleme mari infrastructurii. O altă problemă pusă de jurnaliștii din întreaga lume se refera la faptul că bateriile ajunse la finalul duratei de utilizare vor polua mediul înconjurător însă e puțin probabil ca cineva să arunce gunoi un set de acumulatori litiu-ion pe care ar putea încasa câteva mii de euro.
Senzația pe care o poți trăi atunci când conduci un automobil electric este unică însă o mică idee vă puteți face dacă urmăriți clipul de mai jos în care Robert Llewellyn de la Top Gear EV testează un automobil Nissan Leaf.

Lasă un răspuns