Evoluția automobilului electric a fost marcată de tot felul de experimente care au avut ca singur scop să creeze neîncredere în automobilul electric. Aproape fiecare companie petrolieră (direct interesată) în distrugerea automobilului electric a depus un efort substanțial să manipuleze opinia publică. În urmă cu aproape două decenii, automobilele electrice erau neperformante, aveau autonomie mică și întotdeauna un design respingător, acest ultim element fiind o cerință obligatorie.
După apariția Tesla, cu al ei Roadster derivat din Lotus Elise, lucrurile au pornit într-o direcție bună. Piața a văzut în Tesla o adevărată revoluție, iar mașinile electrice slabe, construite de greii industriei, au început să fie date uitării. Însă lucrurile nu sunt niciodată simple când te lupți cu coloșii din domeniul industriei petrolului. Mașinile electrice neperformante au continuat să apară pe piață. Așa au apărut pe străzi Nissan Leaf, Mitsubishi i-miev și BMW i3.
Un alt lucru care nu ar trebui să existe în această eră a tehnologiei și ne indică, de fapt, că încă suntem actori într-o piață imatură, este Dacia Spring. Acest automobil electric de oraș nu ar exista în Europa fără subvenții atent direcționate și fără încăpățânarea de care dau dovadă managerii europeni din industria auto.
Astăzi la mai bine de 10 ani de la momentul apariției, Nissan Leaf se poate cumpăra de pe site-urile cu automobile second-hand la prețuri cuprinse între 3000 și 5000 de euro. Din păcate, autonomia rămasă abia se mai apropie de 50-60 de kilometri, fapt care o face total neatractivă pentru cei mai mulți cumpărători de mașini electrice la mâna a două.
În cazul Tesla lucrurile au fost diferite. Pe mobile.de veți găsi la vânzare multe exemplare second-hand cu peste 500.000 de kilometri parcurși. Chiar și cu 500.000 de kilometri la bord, acele modele Tesla vechi vor mai fi capabile să mai parcurgă încă pe atât dacă se ia în calcul o înlocuire a bateriei.
Pentru situațiile în care este necesar să faceți naveta către serviciu, iar acest lucru însemnă 50-60 de kilometri dus-întors, puteți lua în calcul o mașină electrică second-hand de generație mai nouă, pe care să o folosiți ca o a doua mașină. Avantajele constau în reviziile mult mai ieftine, impozit redus, parcare gratuită, cost redus de deplasare la fiecare 100 de km parcurși.