Nikola vine cu o nouă gamă de promisiuni

Nikola Tre

Companiile care doresc să intre pe piața vehiculelor electrice se lovesc de cele mai multe ori de neîncrederea clienților și de lipsa resurselor. Deși apelează la cei mai buni furnizori, asamblarea finală a vehiculelor nu e o chestiune simplă, ci presupune o activitate intensă de proiectare și dezvoltare, drept dovadă – numai statele dezvoltate pot fabrica autovehicule (cam 50 de țări din cele 195 existente în 2019). România este pe locul 24 în lume după numărul de vehicule fabrcate și pe poziția 20 după numărul de vehicule produse la 1000 de locuitori, deci o poziție de care ar trebui să fim mândri.

Cinci vehicule Nikola

Nikola a prezentat recent în cadrul unui show media un număr de 5 vehicule prietenoase cu mediul înconjurător, pe care le puteți vedea în clipul de mai jos.

Nikola WAV

  • SkyJet electric
  • Ecran protejat împotriva apei
  • Electric

Nikola Reckless ATV

  • Vehicul tip buggy militar
  • Autonomie 240 km
  • Timp 0-100km/h 4 secunde
  • Motoare cu puterea de 590 de cai
  • Baterie de 125kWh

Nikola NTZ OHV

  • Vehicul tip buggy civil
  • Autonomie 240 km
  • Timp 0-100km/h 4 secunde
  • Motoare cu puterea de 590 de cai
  • Baterie de 125kWh
  • Ecran tactil 13 inci
  • Producția va demara în anul 2021
  • Preț de pornire 80.000 de dolari

Nikola Two class 8 truck

  • Cap tractor TIR cu două axe pe spate
  • Putere 1.000 de cai
  • Autonomie până la 1.200 de kilometri
  • Tracțiune vectorizată pe axele spate
  • Rezervor pentru versiunea cu hidrogen 80kg
  • Baterie 500, 750 sau 1000 kWh (în funcție de versiune)
  • Producția va demara în anul 2022

Nikola Tre

  • Cap tractor TIR cu o axă pe spate
  • Autonomie până la 1.200 de kilometri
  • Rezervor pentru versiunea cu hidrogen 60kg
  • Baterie 500, 750 sau 1000 kWh (în funcție de versiune)
  • Producția va demara în anul 2023
Nikola Tre
Nikola Tre

Obstacole în calea Nikola

Flota de vehicule comerciale a celor de la Nikola are nevoie de o rețea de stații de hidrogen, un lucru greu de construit, ce implică atât bani, cât și muncă de convingere pentru parteneri. În prezent, în toată America de Nord există 47 de stații publice ce oferă hidrogen. Distribuția de hidrogen este mult mai complicată decât instalarea de stații de reîncărcare electrice.

Video – Conferința de prezentare Nikola