Producatorii auto mizeaza pe dorinta consumatorilor de a avea tot timpul un produs nou. La fiecare doi ani vedem o noua generatie cu un design diferit dar cu acelasi caracteristici si motorizari.
Volkswagen Golf este autoturismul ce poate constitui cel mai bun exemplu la capitolul „cum sa vinzi o masina de 80 de cai putere la supra pret”.
Noul Golf, cu motorul de 1.4/80CP consuma considerabil mai putin decat predecesorul sau. Consumul motorului pe benzina a fost redus, in medie, la 6,4 litri.
Valoare declarata de constructor nu reprezinta decat o cifra decenta, Golful cu motor de 1.4 avand acelasi calitati dinamice cu cele ale unui autoturism Logan 1.4MPI in varianta cea mai ieftina, versiunile Logan fiind net superioare in majoritate ca putere si cuplu, golfuletului.
Totusi Volkswagen reuseste sa vanda o masina decenta cu motor de 80 de cai putere la un pret astronomic si culmea clientii mai sunt si mandri de achizitia facuta. Diferentele de pret fata de un Opel Astra cu aceiasi motorizare sau un Renault Megane constau in sumele imense investite in imagine in ultimii 30 de ani de compania din Wolfsburg.
„Este de departe cel mai vandut motor de Golf: aproximativ 20 la suta din clienti aleg motorul pe benzina cu 80 CP.” spune Sebastian Vlasceanu, directorul de marketing Volkswagen.
Acest lucru a fost posibil prin optimizarea sistemului de injectie, a supapelor revizuite, si imbunatatirii sistemului de management al motorului. Acelasi lucru face orice motor existent in prezent pe piata iar caracteristicile enumerate nu reprezinta atuuri ale automobilului.
Societatea a trecut de rationamentul achizitionarii unui lucru din stricta necesitate, oamenii cumpara un lucru doar pentru ca e „cool” si nu din dorinta de a stinge o nevoie. Tehnologia, randamentul, costurile sunt puse in umbra de imaginea proprie afisata in societate.
Criza economica este singura care tempereaza in mod natural elanul irational al cumparatorului si determina producatorii auto sa se gandeasca la automobile la fel de eficiente dar la preturi mai mici.