Dacia e o poveste de succes romaneasca, nu este cea mai buna masina din lume, nici cea mai moderna, dar are ceva special: e masina noastra a romanilor.
Ieri, 9 septembrie 2009, Dacia a marcat atingerea unui noi prag de producţie: 3 500 000 de automobile asamblate de la începutul activităţii de fabricaţie în uzina de la Mioveni.
Maşina care a părăsit liniile de fabricaţie având afişat pe capotă acest număr aniversar este o Dacia Sandero Stepway 1.6 MPI, de culoare roşie, destinată pieţei germane.
In cei 41 de ani care au trecut de la fabricarea, în 1968, a primului vehicul purtând marca Dacia, la uzina de la Mioveni au fost asamblate 7 familii de modele. Pragul de un milion de vehicule produse a fost atins în anul 1985, iar cel de 2.000.000, în 1998.
Odată cu intrarea Dacia în Grupul Renault, ca urmare a investiţiilor importante care au fost realizate, capacitatea de producţie a platformei de la Mioveni a crescut continuu, astfel încât vehiculul cu numărul 3.000.000 a ieşit de pe porţile uzinei în octombrie 2007.
Producţia |
||
Model |
Perioada de |
Unităţi |
Dacia 1100 |
1968 – 1971 |
37 546 |
Dacia 1300 şi |
1969 – 2006 |
2 279 341 |
Dacia Nova |
1995 – 2000 |
38 063 |
Dacia SupeRNova |
2000 – 2003 |
60 191 |
Dacia Solenza |
2003 – 2005 |
79 209 |
Dacia Logan (berlină, |
-2004 |
857 776 |
Dacia Sandero (inclusiv |
-2008 |
147 874 |
Total producţie uzina |
|
3.500.000 |