Bucureștiul vrea să cumpere 100 de autobuze electrice

Primăria Capitalei dorește să achiziționeze 100 de autobuze electrice, nepoluante, împreună cu infrastructura de încărcare. Acest lucru presupune instalarea unor stații de reîncărcare, de mare putere, pe traseele acestora, în stații, astfel încât autobuzul să poată să parcurgă o distanță cât mai mare.

„Documentatia tehnico-economica (studiul de fezabilitate) va determina numarul de vehicule, dimensionarea infrastructurii de incarcare necesara acestora, modul si etapele in care vor fi utilizate in sistemul de transport public de pe teritoriul municipiului Bucuresti si va fi transmisa spre dezbatere si aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti”

Autobuzul electric nu consumă motorină, iar curentul electric nu se poate fura cu găleata, fapt care ar putea să nemulțumească șoferii RATB și pe furnizorii de combustibil. Cu toate aceste avantaje, autobuzul electric este foarte scump, bateriile sunt scumpe, iar pe întreaga sa durată de exploatare nu reușește să fie mai economic decât unul cu motor diesel, fie el și Mercedes Citaro. Autobuzul electric în România e un fel de tichie de mărgăritar, la fel cum am sta în garsonieră și am avea un BMW la scară.
Bucureștiul nu are troleibuze cu aer condiționat (de fapt nu are suficiente troleibuze) deși acestea se fabrică la Arad. Un troleibuz este mai ieftin, mai economic, mai ecologic și mai fiabil decât un autobuz electric. Reducerea poluării în București se poate face prin cumpărarea de troileibuze noi și de autobuze de generație nouă, cu motoare Euro 6 și filtre de particule.

Autobuz Volvo 7900 in statie Heliox
Autobuz Volvo 7900 in statie Heliox

Lasă un răspuns