Toshiba promite o baterie care va oferi 320 de kilometri după 6 minute de încărcare

Automobilul electric nu are emisii poluante, nu face zgomot și oferă cuplu din primul moment în care este apăsată accelerația. Cu toate acestea, automobilul electric mai are unele slăbiciuni în fața unui model clasic. Prețul este mai mare, autonomia este limitată, iar reîncărcarea poate dura o veșnicie.
Pentru a îndepărta aceste neajunsuri, diverse companii au încercat să vină cu propriile soluții tehnice. Tesla a montat baterii gigant, de 100KWh, pe sedanul Model S și a reușit să împingă autonomia până la aproape 600 de kilometri. Tot Tesla a venit cu stații de reîncărcare rapidă, de 100KWh și vrea să construiască stații care să ofere chiar și 350KWh.
Japonezii vor să perfecționeze și mai mult tehnologia bateriilor și caută noi materiale și combinații de substanțe astfel încât, bateriile să aibă o durată de viață mai lungă, să se încarce mai repede și să fie mai ușoare.
Toshiba promite că viitoarele baterii SCiB vor putea oferi o autonomie de 320 de kilometri după numai 6 minute de reîncărcare. Având în vedere că un șofer poate conduce cel mult 1000-1200 de kilometri pe zi și va avea nevoie să facă unele pauze pe traseu, automobilele electrice echipate cu astfel de baterii ar trebui să înlăture orice griji cu privire la autonomie.

Elementul cheie – un oxid de titan și niobiu

Noile baterii SCiB au un nou tip de anod, fabricat din oxid de titan-niobiu (Ti2Nb10O29), ce dublează capacitatea bateriei comparativ cu anodul bazat pe grafit. Toshiba mai spune că a dezvoltat o metodă proprie de sintetizare a oxidului de titan-niobiu (Ti2Nb10O29) ce stocheză mai bine ionii de litiu în structura cristalului. Noile baterii sunt mai durabile în regim de reîncărcare rapidă și au o longevitate ridicată. În testele efectuate, bateria și-a păstrat peste 90% din capacitate după 5000 de cicluri încărcare/descărcare. Dacă astăzi, o baterie de Tesla Model S poate funcționa până la 10-12 ani (în funcție de modul de utilizare), bateriile Toshiba SCiB ar putea dura peste 25 de ani, mai mult ca automobilul în sine. Mai mult, autonomia viitoarelor modele electrice ar putea depăși 1000 de kilometri.
Surpriza cea mai mare e că Toshiba vrea să lanseze pe piață noile baterii începând cu anul 2019.

Cei care doresc să citească comunicatul de presă al japonezilor de la Toshiba o pot face pe pagina aceasta: https://www.toshiba.co.jp/about/press/2017_10/pr0301.htm

Lasă un răspuns