Avem o noua autostrada

A treia autostrada a Romaniei, ce se afla in constructie de ani buni, va avea cat de curand un prim tronson deschis circulatiei.
Lucrările de construcţie pe tronsonul Turda–Gilău a proiectului Autostrada Transilvania continuă în ritm susţinut, intrând în ultima etapă, de finalizare a structurilor şi de îmbrăcăminţi rutiere (straturi preliminare de balast şi piatră spartă dar şi straturile de asfaltare).
Până în acest moment a fost aşternut asfalt pe aproximativ 30 de kilometri, restul de 12 fiind în diferite stadii de execuţie. Pe 17 din cei 30 km asfaltaţi s-a instalat şi stratul final de uzură. De asemenea, au fost instalaţi parapeţi pe 10 kilometri şi se continuă lucrările de montare a gardurilor de protecţie.
„În ultimele luni a fost o mobilizare exemplară, atât din partea noastră, cât şi din partea autorităţilor care ne-au oferit condiţiile necesare pentru avansarea lucrărilor, asigurându-ne o finanţare constantă şi suficientă şi acces la teren prin relocarea tuturor utilităţilor. Suntem în grafic cu angajamentele asumate în Protocolul semnat cu Ministerul Transportului şi CNADNR la începutul anului. În momentul de faţă instalăm parapeţii şi gardurile de protecţie, iar în scurt timp trecem la marcajele rutiere”, a declarat Bogdan Sgârcitu, Director de Comunicare al proiectului Autostrada Transilvania.
În acelaşi timp, se avansează cu lucrările de construcţie la benzile de întoarcere destinate secţiunii 2B. Aceste benzi sunt strategic poziţionate la km 12+700 si 44+500, şi au fost proiectate pentru a ajuta/asista conducătorii auto să se întoarcă din traseu, în cazul în care greşesc sau trec de nodul rutier.
Demersurile de instalare a grinzilor de tip U continuă pentru ultimele 3 viaducte din cadrul acestei secţiuni. Producţia de grinzi de tip U şi T a fost finalizată, cele peste 1700 de grinzi produse până acum în şantierele din apropierea aliniamentului acoperind necesarul pentru această secţiune.
La sfârşitul acestei săptămâni se va finaliza turnarea plăcii de suprabetonare la viaductul de la km 49+125, toate cele 128 de grinzi U necesare construcţiei viaductului fiind deja instalate. La km 49 se află cel mai adânc debleu din cadrul acestei secţiuni, săpăturile ajungând la o adâncime maximă de 45 m; numai în această zonă s-au excavat peste 1,5 milioane metri cubi de material.
Alte activităţi care se realizează în acest moment pe secţiunea 2B:
• activităţi de îmbrăcăminţi rutiere pe întreg tronsonul Turda-Gilău;
• activităţi intense de instalare a stratului de balast la toate cele 7 bretele la nodul rutier de la Gilău;
• lucrări de montare a rosturilor de dilataţie pentru structuri;
• activităţi de terasamente: lucrări de detonare la km 19-20, montare parapeţi şi garduri de protecţie, amenajarea seturilor de con la structuri, lucrări hidrotehnice, amenajare drumuri locale;
• lucrări de hidroizolaţie şi asfaltare la structuri.
În paralel, pe secţiunea 3C (Surplacu de Barcău-Borş):
• se lucrează în 23 de puncte de lucru aflate în zona prioritară de lucru între km 13 şi 30;
• se lucrează la viaductul de la Suplacu de Barcău, cel mai mare viaduct al întregului Proiect, unde au început lucrările de instalare a grinzilor de tip U.

Lasă un răspuns