Volvo FM MethanDiesel – un camion pe gaz

Industria transportului de marfa are nevoie de solutii eficiente ce au un cost redus de exploatare cum ar fi acest Volvo FM MethanDiesel. Suedezii de Volvo propun un camion diesel alimentat partial cu GPL. Motorul este pe cat de simplu pe atat de ingenios. Dupa admisia de aer in cilindru este injectat gazul metan iar in momentul in care amestecul de aer si gaz este comprimat are loc injectia de motorina si aprinderea amestecului de aer,metan si motorina. Economiile sunt semnificative dat fiind ca pretul gazului lichefiat este mai mic decat cel al motorinei.
 

Volvo FM MethanDiesel

Noul camion Volvo FM MethanDiesel este echipat cu un motor de 13 litri, care produce o putere de 460 CP şi un cuplu motor de 2.300 Nm. Combustibilul este format dintr-un amestec de până la 75 % gaz metan lichefiat şi restul motorină, dar acest raport poate varia în funcţie de modul în care vehiculul este utilizat. Deoarece gazul metan costă adesea considerabil mai puţin decât motorina, se pot realiza, de asemenea, economii financiare importante.
În comparaţie cu motoarele convenţionale cu gaz, la care combustibilul este aprins de către bujii, alternativa metan-diesel oferă o eficienţă cu 30 – 40 % mai mare. Ceea ce înseamnă că necesarul de combustibil este redus cu până la 25 de procente. În cazul în care camionul foloseşte biogaz, emisiile de dioxid de carbon pot fi reduse cu până la 70 la sută, comparativ cu un motor diesel convenţional.
Volvo FM MethanDiesel are la bază un motor diesel obişnuit, ce a fost echipat cu injectoare de gaz, un rezervor de gaz (care menţine metanul la o temperatură de -140 grade C în stare lichidă, la fel ca un termos) şi un catalizator special configurat. Prin utilizarea gazului lichefiat, mai mult combustibil poate fi stocat în rezervor decât dacă gazul ar fi fost comprimat.
Soluţia aceasta oferă camionului metan-diesel o autonomie mai mare comparativ cu autocamioanele tradiţionale cu gaz, care folosesc bujii pentru combustie. Rezervorul are suficient gaz pentru ca, în condiţii normale, un camion cu o greutate totală de 40 tone să poată parcurge o distanţă de până la 500 de kilometri.
 

Lasă un răspuns