Un fragment de istorie Opel

Opel a împlinit recent 150 de ani și ne-am gândit să aducem aminte câte momente etalon din istoria companiei germane.
Pe când noi ne gândeam cum să-l debarcăm mai repede pe Alexandru Ioan Cuza, că oricum făcea prea multe reforme, Adam Opel punea bazele fabricii sale de maşini de cusut din Rüsselsheim. Mai târziu Opel trecea la construcția de automobile. Fabrica Adam Opel AG din Rüsselsheim construieşte modelele Insignia (sedan, hatchback şi Sports Tourer) şi Astra hatchback.
Atunci ca și acum, vesticii ne luau cei mai buni oameni și îi răsplăteau așa cum se cuvine. Unul dintre aceste episoade este angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica de la Rüsselsheim, în calitate de inginer. Aviatorul român a lucrat la Opel în 1908, după finalizarea studiilor tehnice de la Budapesta şi Munchen, iar documentul care doveşte acest lucru este fişa sa medicală.
În 1931, fabrica din Rüsselsheim construieşte primul „automobil popular”, un autovehicul accesibil cu un motor de 1,2 litri. Din acel an până în 1935, Opel construieşte 100.000 de unităţi. La apariţia primului model Kadett, în 1936, compania este cel mai mare producător şi exportator de automobile din Europa, cu o producţie anuală de 120.293 de unităţi.
În prezent, Adam Opel AG are sediul central în Rüsselsheim şi deţine unsprezece fabrici şi patru centre de dezvoltare şi testare în şapte ţări europene. Compania are aproximativ 40.000 de angajaţi, peste 22.000 dintre aceştia în Germania (decembrie 2011).

Opel Astra sedan
Opel Astra sedan

Sursa: Comunicat de presă, automobilia.ro

Lasă un răspuns