Toyota și Mazda vor folosi tehnologii comune

Toyota Auris 2013
Toyota Auris 2013

Identitatea mărcilor auto dispare cu o viteză extraordinar de mare. Marile corporații auto au început să încheie parteneriate prin care folosesc platforme și motoare comune cu scopul declarat de a-și reduce costurile de producție.
Automobilele din grupul VAG au început să semene între ele. Fie că e vorba de Seat, VW, Skoda sau Audi, piesele sunt același într-un procent destul de mare. Chiar și design-ul este asemănător. Toate aceste mărci, fiecare cu identitatea sa, s-au contopit parcă într-un singur model.
Recent, Toyota și Mazda au anunțat încheierea acordului pentru a construi un parteneriat pe termen lung. Cele două companii vor folosi tehnologii comune pentru a reduce costurile de producție. Colaborarea anterioară între Toyota și Mazda a inclus acordarea de licențe pentru tehnologiile hibride Toyota către Mazda și producția de automobile compacte pentru Toyota la fabrica Mazda din Mexic.
În industria auto, cele mai mari investiții constau în proiectare și în instalarea liniilor de producție pentru un model. După ce producția de serie a fost pusă la punct, costurile de operare devin mai mici și producțiile foarte mari. Adoptarea în producție a a unui model complet diferit este foarte costisitoare iar companiile încearcă să împartă aceste costuri sau să recicleze tehnologii mai vechi.
Cilindrii, pistoanele, segmenții, supapele, bielele și cuzineții de la BMW vor fi aceeași, fie că vorbim de motorul cu 3,4,5 sau 6 cilindri. Drept urmare, mentenanța motoarelor BMW va fi mai simplă iar mașinile care prelucrează aceste componente vor genera costuri reduse de operare.

Motor modular BMW

Lasă un răspuns