O zi mare pentru Romania – Guvernul se gandeste la o strategie pentru sustinerea automobilului electric

Premierul Emil Boc se gandeste la o strategie de sustine a automobilului electric in Romania. Cadrul legislativ care va fi adoptat de parlament va conferi baza de dezvoltare pentru viitoarele retele de reincarcare a acumulatorilor.
Aşa cum cu zeci de ani în urmă, dar nu cu foarte mulţi, când apărea primul computer care nu încăpea într-o jumătate din sala aceasta şi astăzi discutăm de laptopuri şi de calculatoare în miniatură, sunt convins că şi aici tehnologia va evolua în câţiva ani buni, iar automobilul electric nu va fi doar o idee năstruşnică, va fi un lucru real, impus atât de nevoile vieţii de zi cu zi, cât şi de resursele planetei şi nu în ultimul rând de protecţia mediului”, a precizat Emil Boc.
In prezent automobilele electrice pot parcurge distante de la pana la 300 de kilometri la o singura incarcare si nu au nevoie revizii scumpe. Comparativ cu un automobil cu motor termic, cel electric este mult mai simplu de construit si de intretinut. Benzina tot mai scumpa da batai de cap soferilor, pentru o masina care consuma, in medie, 7L/100km pentru 100.000 de kilometri sunt necesari 7000 de litri de benzina cu un cost total de 7560 de euro. Daca se adauga si reviziile si costul altor consumabile (filtre, bujii, curele, antigel, ambreiaj, placute frana, etc) costurile ating cifre exorbitante.
Automobilul electric nu are filtre, curele inutile, sistem de injectie, esapament si alte echipamente care ridica costul de fabricatie. Un motor electric impreuna cu o cutie de viteze mai simpla si un grup de acumulatori cu sistem de racire e mai mult decat suficient pentru a parcurge 160.000 de kilometri.
Automobilul electric mai rezolva o serie de probleme, cum ar fi reducerea dependentei fata de petrolul importat si reglarea deficitului de cont curent. Acesta nu emite gaze nocive si este mai putin zgomotos fata de un vehicul cu motor termic.
Primele automobile electrice vor veni, cel mai probabil de la Renault, (poate cu ocazia ultimei vizite la Dacia, Emil Boc a prins aceasta idee). Modelul Fluence Z.E dezvolta 95 CP la 11.000 rpm si ofera un cuplu motor de 226 Nm. Autonomia acestui model este de 160 kilometri, iar viteza maxima a fost limitata la 135 km/h.

Lasă un răspuns