Nikola a primit o rezervare pentru 800 de camioane pe hidrogen

Producătorul berii Budweiser, Anheuser-Busch, a plasat o rezervare pentru 800 de camioane Nikola pe hidrogen (TIR-uri pentru marfă). Compania plănuiește să schimbe vehiculele din flota sa cu modele prietenoase cu mediul înconjurător.
Precomanda pentru camioanele Nikola pe hidrogen este foarte mare dacă ne gândim că Tesla Semi, cap tractorul electric al celor de la Tesla Motors, mult mai ieftin, a înregistrat mult mai puține comenzi, deși are șansa de a intra mai rapid pe piață.

Interiorul camionului Nikola

Camionul Nikola este alimentat cu hidrogen și are o autonomie de până la 1920 de kilometri, depășind camioanele diesel actuale. Mai mult, camionul poate fi alimentat în numai 20 de minute, un timp mult mai scurt decât cel pe care-l va petrece un șofer de Tesla Semi la stația de reîncărcare.

Nikola One
Nikola One

Un camion diesel are o autonomie de până la 1600 kilometri și costă în medie cam 150.000 de dolari. Tesla Semi costă între 150.000 și 180.000 de dolari și are o autonomie de până la 800km. Reîncărcarea unui Tesla Semi ar putea fi dificilă dacă nu există o stație electrică de 1MW. Camionul Nikola costă 400.000 de dolari, are o autonomie de până la 1920 kilometri, însă nu există stații care să ofere hidrogen.
Trevor Milton, un director de la Nikola, spune că va construi mai mult de 700 de stații de hidrogen pe tot teritoriul Statelor Unite ale Americii și al Canadei până în 2028.
Tesla Semi a înregistrat până acum 450 de rezervări, inclusiv 40 de la Anheuser-Busch, însă există unele întrebări în ceea ce privește caracterul practic al camionului.
Nikola și Tesla sunt două companii americane rivale, ce și-au luat numele de la inventatorul sârbo-croat Nikola Tesla (vezi Wiki). Compania Nikola a intentat un proces împotriva Tesla Motors pe care o acuză că a copiat designul camionului, obținând un avantaj competitiv.

Clipul oficial de promovare al camionului Nikola

Lasă un răspuns