Motorul rotativ Mazda devine range-extender

Mazda va transforma motorul rotativ într-un generator de curent electric pentru situațiile de urgență.
Mazda va lansa într-o primă fază două modele electrice pe bază de baterii. Unul alimentat doar de baterii, iar altul care va combina o baterie cu un motor Mazda rotativ de dimensiuni mici, ușor și extrem de silențios, care va funcționa ca range-extender.
Range-extender-ul va încărca bateria când este necesară creșterea autonomiei vehiculului, eliminând grija față de autonomie, care continuă să îi preocupe pe mulți dintre utilizatorii de mașini electrice pe bază de baterii.

Dimensiunea redusă a motorului rotativ și puterea mai mare fac posibile mai multe soluții de tehnologii de electrificare prin intermediul unui grup de elemente. Beneficiind de compatibilitatea motorului rotativ cu combustibilii lichizi, range-extender-ul care folosește motorul rotativ este proiectat să folosească și gaz petrolier lichefiat (GPL) și să devină o sursă de electricitate în caz de urgență. Compania japoneză estimează că motoarele cu combustie internă combinate cu o anumită formă de electrificare vor reprezenta 95% din vehiculele pe care le va produce în 2030 (vehiculele electrice cu baterii vor însemna restul de 5%).
Motorul rotativ este un motor cu eficiență scăzută și fiabilitate catastrofală, de aceea nu este folosit pe automobilele de serie. Avantajul său constă în greutatea redusă, fapt care-l recomandă ca generator de energie electrică pe automobilele alimentate de baterii.

Mazda Takeri
Mazda Takeri