Mazda i-ELOOP stochează energia într-un condensator

Mazda a dezvoltat un sistem de frânare regenerativă destinat unui automobil care foloseşte un capacitor. Acest sistem, denumit de Mazda “i-ELOOP” (intelligent Energy Loop), va fi introdus pe modelele de serie ale constructorului începând cu anul 2012. În condiţiile de condus de zi cu zi, cu accelerări şi frânări dese, “i-ELOOP” îmbunătăţeşte consumul de combustibil cu aproximativ 10%. Frânele regenerative de la Mazda folosesc un capacitor, o componentă electrică ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie electrică.
 
Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi încărcate şi descărcate rapid şi în plus sunt rezistente la un număr mare de cicluri de încărcare-descărcare. “i-ELOOP” transformă eficient energia cinetică a automobilului în energie electrică, în timp ce acesta frânează şi foloseşte curentul stocat în capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio şi alte componente electrice. Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesită un motor electric şi o baterie dedicate.
i-ELOOP” integrează un alternator cu tensiune variabilă de 12-25V, un capacitor electric cu două straturi şi rezistenţă redusă şi un convertor. “i-ELOOP” începe să recupereze energia cinetică din momentul în care şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie şi vehiculul începe să decelereze. Alternatorul generează electricitate până la 25V pentru o eficienţă maximă, înainte să îl trimită către capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat pentru a fi utilizat într-un autovehicul, poate fi încărcat la nivel maxim în decurs de câteva secunde.
 
Convertorul transformă energia electrică din 25V în 12V, înainte ca aceasta să fie distribuită direct componentelor electrice ale vehiculului. Sistemul încarcă, de asemenea, bateria automobilului, dacă este necesar. “i-ELOOP” intervine ori de câte ori maşina decelerează, eliminând astfel situaţia în care motorul consumă combustibil în plus pentru a produce electricitate. În consecinţă, în condiţii de trafic intens, consumul de combustibil este îmbunătăţit cu aproximativ 10%. Numele “i-ELOOP” este o adaptare a expresiei “Intelligent Energy Loop” (circuit inteligent de energie) şi reprezintă intenţia Mazda de a eficientiza fluxul de energie într-o manieră inteligentă.

Lasă un răspuns