Evitati drumurile scurte

Motor Renault V6

Una din doua masini calatoreste mai putin de 3 km! Aceste drumuri scurte cu motorul rece si viteza redusa consuma proportional mult mai multa energie decat un drum lung.
Motor rece vs. motor cald
Un motor si convertorul catalitic functioneaza la cald dupa 10 pana la 12 km in trafic fluent sau 3 pana la 4 km in trafic congestionat. Energia consumata si poluantii emisi variaza foarte mult in functie de temperatura motorului si a convertorului catalitic, mai multa energie este consumata si mai multi poluanti emisi “ la rece”: +80% pentru primul km., +50% pentru al doilea… mai bine de jumatate dintre calatorii sunt asadar cele care consuma si polueaza cel mai mult! Mai mult decat atat, mecanismele autoturismului sufera la rece : uzura motorului este mai mare atunci cand lubrifiantii nu ajung la temperatura corecta, iar catalizatorul nu functioneaza in mod corespunzator. Recentele reglementari Europene asupra motoarelor vehiculelor ar trebui sa furnizeze solutii care sa conduca la o reducere semnificativa a poluarii “la rece”. 

Renault DCi V6
Renault DCi V6

Lasand la o parte consumul de combustibil, in manualul Opel Astra Clasic avem o alta avertizare legata de uzura la rece: In primele 4-5 minute dupa pornirea la rece,condensarile,coroziunile si lipsa de ungere fac ca uzurile segmentilor si cilindrilor sa fie de 10-20 ori mai mare decat in 4-5 mininute de mers cu motorul cald.De aceea la motoarele care circula in oras facand curse multe si scurte ,70-80% din uzuri se datoresc pornirilor la rece frecvente.
O observatie importanta
A nu se intelege ca o tehnica buna de a reduce consumul de combustibil si uzura motorului o reprezinta lasarea motorului „sa se incalzeasca”, stand pe loc. Aceasta practica doar iroseste in proportie de 100% combustibilul ars in acea perioada. Incalzirea se face mult mai incet, iar uzura tot se produce. Ce puteti face totusi este sa circulati la turatii mai joase primii kilometri, in loc de a lasa motorul sa mearga degeaba. 
Sursa: www.comsumredus.ro

Lasă un răspuns