Dacia Duster pleaca de la 10500 euro

La salonul de la Geneva, Dacia surprinde din nou lumea auto, prezentand al saselea model al gamei, Dacia Duster, un veritabil 4×4, modern si accesibil.
Incepand de astazi, 2 Martie, Dacia Duster poate fi comandat in oricare din cele 100 de showroom-uri Dacia. Informatii despre noul model sunt disponibile pe site-ul www.dacia.ro.
Dacia Duster este un vehicul accesibil si economic:
– la achizitie: Dacia Duster este disponibil in Romania de la 10.500 de euro (TVA inclus) in versiunea 4×2 si de la 12.300 de euro (TVA inclus) in versiunea 4×4. Noul model ofera astfel un raport pret/spatiu/prestatii imbatabil.
– in utilizare: Dacia Duster este echipat cu motorizari care consuma putin, iar costurile de intretinere sunt reduse.
Dacia Duster are emisii scazute de CO2, respectand astfel mediul inconjurator. In varianta diesel, Dacia Duster emite de la 135 g de CO2/km pentru versiunea 4×2 – purtand deci eticheta Dacia eco² – si 145 g de CO2/km pentru versiunea 4×4.
Preturile diverselor variante:
Duster 1.6 16V 105 CP 4×2 10500 EUR 43530.90 RON
Duster 1.6 16V 105 CP 4×4 12300 EUR 50993.34 RON
Ambiance 1.6 16V 105 CP 4×2 11000 EUR 45603.80 RON
Ambiance 1.5 dCi 85 CP 4×2 12150 EUR 50371.47 RON
Ambiance 1.6 16V 105 CP 4×4 12800 EUR 53066.24 RON
Ambiance 1.5 dCi 110 CP 4×2 12900 EUR 53480.82 RON
Ambiance 1.5 dCi 110 CP 4×4 14700 EUR 60943.26 RON
Laureate 1.6 16V 105 CP 4×2 11900 EUR 49335.02 RON
Laureate 1.5 dCi 85 CP 4×2 13050 EUR 54102.69 RON
Laureate 1.6 16V 105 CP 4×4 13700 EUR 56797.46 RON
Laureate 1.5 dCi 110 CP 4×2 13800 EUR 57212.04 RON
Laureate 1.5 dCi 110 CP 4×4 15600 EUR 64674.48 RON
Dacia Duster este un veritabil 4×4, robust si fiabil destinat tuturor categoriilor de clienti, beneficiind de o garantie de 3 ani sau 100.000 km.
Dacia Duster este fabricat la uzina din Mioveni. El va fi comercializat progresiv (in versiunile 4×2 si 4×4) in Europa, Turcia, Africa si in Orientul Mijlociu incepand cu sfarsitul lui martie 2010.
Duster este un vehicul cu ambitii internationale, atat din punct de vedere comercial, cat si industrial. Lansarea se va face progresiv in diferitele regiuni ale lumii, sub marca Renault sau Dacia, asa cum este deja cazul modelelor Logan si Sandero.
Cu Duster, Dacia demonstreaza ca este posibil sa propui clientilor un vehicul de teren functional, accesibil ca pret si cu emisii reduse de CO2. Marca Dacia, care a lansat o noua perspectiva pe piata, odata cu prezentarea in 2004 a modelului Logan, arata inca o data, prin Duster, ca poate surprinde lumea auto.
DACIA DUSTER, UN 4X4 VERITABIL
Cu o lungime de 4,31 m si o latime de 1,82 m, Dacia Duster este o masina compacta. Dimensiunile sale ii permit sa evolueze la fel de bine in traseu urban, cat si in off-road. Dacia Duster se prezinta ca un vehicul de teren cu linii seducatoare, fara a fi ostentative.
Clipul de mai jos scoate in evidenta calitatile 4×4 superioare unui SUV:


Un design de veritabil 4×4…
Partea fata se distinge prin design-ul robust si modern: aripile mari si rotunjite, ornamentul cromat al calandrului, blocurile optice duble, barele de pavilion impunatoare, precum si aspectul barei de protectie, nu lasa nicio urma de indoiala cu privire la apartenenta modelului Duster la universul vehiculelor 4×4. Garda la sol inalta, rotile de 16’’, pasajele rotilor si elementele de protectie a caroseriei invita soferul sa se aventureze pe cele mai dificile drumuri.
Clientii vor putea opta pentru pachetul optional „Pack Look”, acesta accentuand design-ul modern al noului vehicul. Pachetul cuprinde: jante de aluminiu de 16’’, geamuri cu tenta fumurie, bare de pavilion longitudinale, oglinzi retrovizoare, scut de protectie fata/spate si protectie praguri, toate cu aspect crom satinat. O gama completa de accesorii completeaza aceasta alura unica.
La interior, pozitia inalta la volan ofera soferului cea mai buna vizibilitate si confort la drum lung. Design-ul interior evolueaza in functie de versiune de la ambianta „Carbon Foncé” la cea „Brun Shiny”. Duster dispune de pachetul optional „Pack Piele” avand scaunele, volanul si manerul schimbatorului de viteze imbracate in piele. O atentie deosebita a fost acordata ergonomiei comenzilor. Comanda 4×4 intuitiva este amplasata ergonomic pe consola centrala conferind usurinta in utilizare.
…. si capacitati reale de off-road
Duster a fost conceput pentru a infrunta toate tipurile de drumuri, oriunde in lume. Pentru a raspunde unor nevoi de utilizare variate, Duster va fi disponibil atat in versiunea 4×4, cat si 4×2. Versiunea 4×2 raspunde nevoilor clientilor care se afla in cautarea unui vehicul cu o garda la sol importanta, cu o pozitie de condus inalta si sigura. Duster se adapteaza tuturor conditiilor de drum datorita:
– garzii la sol importante, de 210 mm
– consolelor scurte (822 mm in fata, 820 mm in spate),
– unghiurilor de trecere importante (30° pentru unghiul de atac si 36° pentru unghiul de degajare).
Dacia Duster este un vehicul usor de exploatat. Masa sa, deosebit de redusa pentru gabaritul pe care-l are, este de 1160 kg pentru versiunea 4×2 si de 1250 kg pentru versiunea 4×41. Avand dimensiuni compacte, Dacia Duster este o masina foarte agila.
Dacia Duster este dezvoltata pe platforma Logan, cu o punte fata de tip pseudo Mac Pherson cu brate triunghiulare. La versiunea 4×4, puntea spate este multibrat de tip Mac Pherson.
Atat pentru versiunile 4×2 cat si pentru cele 4×4, cursa mare a suspensiilor favorizeaza motricitatea si confortul.
Dacia Duster 4×4 este echipata cu o cutie de viteze in 6 trepte cu o prima viteza scurta (5,79 km/h pentru 1000 tr./min). Aceasta solutie simpla ofera posibilitatea deplasarii la o viteza foarte redusa pe teren accidentat. Totodata, ea permite un demaraj usor cu masina incarcata sau atunci cand se afla pe o rampa foarte inclinata.
Comanda 4×4 situata la baza consolei centrale, ii permite soferului Duster 4×4 sa adapteze usor capacitatile vehiculului la nevoile sale. Comanda are 3 moduri:
– In modul AUTO, repartizarea cuplului intre puntea fata si puntea spate se face automat, in functie de conditiile de aderenta. Acest mod a fost dezvoltat pentru a garanta cel mai bun raport tinuta de drum/motricitate, indiferent de conditiile de aderenta. In conditii normale, cuplul este transmis doar rotilor din fata. In caz de pierdere de motricitate sau in conditii de aderenta precara, o parte din cuplu este transferat puntii spate. Aceasta distributie este asigurata de un dispozitiv de cuplare electromagnetic de origine Nissan.
– In modul LOCK, conducatorul blocheaza electronic transmisia 4×4. In acest mod, controlul motor si al sistemului de franare sunt de asemenea adaptate unei utilizari 4×4. Acest mod este rezervat traversarilor dificile si drumurilor neamenajate (suprafete accidentate, noroi, nisip).
– In modul 4×2, transmisia este blocata pe 2 roti. Acest mod se preteaza drumurilor uscate ce au aderenta si permite optimizarea consumului de carburant si a emisiilor de CO2.
UN VERITABIL 4×4 DACIA CARE OFERA TOATE ATUURILE MARCII
Duster, al saselea vehicul al gamei Dacia, ramane fidel filosofiei si valorilor marcii. Dacia Duster propune un raport pret / spatiu imbatabil, costuri de utilizare si intretinere reduse, un nivel de siguranta optim si o fiabilitate care rezista tuturor testelor. Duster reflecta perfect valorile marcii Dacia: un brand european, modern si atractiv.
Un raport pret / spatiu imbatabil
Daca preturile Daciei Duster sunt comparabile cu cele ale masinilor de clasa mica, dimensiunile sale exterioare si interioare tin mai degraba de categoria superioara a modelelor compacte.
Dacia Duster ofera un spatiu confortabil pentru 5 adulti, comparabil cu cel al modelului Logan berlina.
Duster propune un portbagaj foarte incapator in comparatie cu cel al modelelor concurente. Volumul acestuia ajunge pana la 475 dm³ (in functie de versiune). Cu bancheta rabatata, Dacia Duster ofera un volum de incarcare impresionant care ajunge pana la 1 636 dm³ (in functie de versiune).
Motorizari fiabile, economice si cu emisii de CO2 reduse
Dacia Duster va fi disponibil, in versiunile 4×2 si 4×4, cu motorizari pe benzina 1.6 16v 105 cp si diesel dCi 85 cp, dCi 110 cp, care au fost deja testate pe numeroase vehicule ale Grupului Renault.
Aceste motoare raspund perfect criteriilor de cost, robustete si usurinta de intretinere care caracterizeaza marca Dacia.
Duster are un consum redus, iar bilantul ecologic este unul performant. Emisiile versiunilor dCi incep de la 135 g CO2/km pentru versiunea 4×2, care primeste astfel eticheta Dacia eco² – si 145 g CO2/km pentru versiunea 4×4.
Un model economic atat la achizitie, cat si la exploatare
Costurile de intretinere au fost puternic diminuate prin prelungirea intervalului la care se face schimbul de ulei, al placutelor de frana si al anvelopelor. Inlocuirea filtrelor de aer se va face la 90 000 km/ 4 ani, iar cea a filtrului de carburant se va face la 60 000 km, si nu la 40 000 km.
Siguranta, un element absolut necesar
Dacia Duster beneficiaza de experienta recunoscuta a Grupului Renault in domeniul sigurantei.
Modelul 4×4 de la Dacia este echipat cu un sistem ABS Bosch 8.0, cu un repartitor electronic de franare (EBV) si cu asistenta la franarea de urgenta (AFU).
Dacia Duster este primul vehicul al marcii care are optional un control dinamic al tinutei de drum (ESP) pentru anumite versiuni, la care se adauga functia de control a subvirarii (CSV) si cel al anti-patinajului (ASR). Aceasta optiune permite de asemenea introducerea unui transfer al cuplului cand o roata patineaza in mod 4×4 pentru a imbunatati motricitatea in cazul in care vehiculul trece peste denivelari.
In ceea ce priveste siguranta pasiva, Dacia Duster beneficiaza, de doua airbag-uri frontale si de centuri in 3 puncte cu limitatoare de efort pentru locurile din fata, care aditional pot fi pretensionate pirotehnic. In functie de versiune, airbag-urilor pasager si sofer li se pot adauga si doua airbag-uri laterale fata.
Atuurile marcii Dacia: fiabilitate si robustete
Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma Logan, conceptia modelului Dacia Duster a fost ghidata de imperativul de robustete si fiabilitate care au construit notorietatea marcii.
Protectia anti-coroziune a facut obiectul unei atentii speciale, in acest sens fiind implementate mai multe dispozitive:
– injectare de ceara in cavitatile caroseriei si portierelor;
– etanseizarea prin masticaj a imbinarilor exterioare;
– folosirea de ceara suplimentara pentru piesele mecanice ale bazei rulante;
– o protectie ranforsata a bazei rulante si a pasajelor rotilor impotriva proiectiilor de pietris
Lantul cinematic 4×4 se bazeaza pe elemente testate deja in cadrul Aliantei (punte spate si cuplor Nissan, cutie de viteza noua TL8, in 6 trepte, derivata din cutia de viteze TL4 care a fost deja folosita in gamele Renault si Nissan).
Nivelul inalt de calitate al modelului Duster este ilustrat si de garantia de 3 ani sau 100 000 km, care va fi disponibila pe majoritatea pietelor europene.
UN VEHICUL CU AMBITII MONDIALE
Duster are ambitii mondiale, atat din punct de vedere comercial, cat si industrial. Lansarea sa se va face progresiv in diferitele regiuni ale lumii, asa cum s-a facut in cazul modelelor Logan sau Sandero.
Din primavara 2010 modelul va fi comercializat pe principalele piete ale marcii
Modelul Duster va fi lansat sub marca Dacia in primavara anului 2010 in Europa, Turcia, Africa si Magreb. El va completa gama Dacia, aflata in expansiune pe majoritatea acestor piete. Pe langa cele trei vehicule de persoane pe care le comercializeaza in prezent: Sandero, Logan si Logan MCV, Dacia s-a instalat deja si in segmentul de vehicule utilitare cu modelele Logan VAN si Logan Pick-Up.
Incepand din iunie, Duster va ajunge, sub marca Renault, si pe pietele din Ucraina, Orientul Mijlociu (Iordania, Siria, Liban, Egipt) si in unele tari din Africa.
Uzina de la Mioveni, uzina de referinta pentru gama Entry (gama de vehicule bazata pe proiectul X90 – proiectul Logan), produce vehicule destinate tuturor acestor piete, atat cele sub marca Dacia, cat si cele sub marca Renault. Uzina, a carei capacitate actuala de productie este de 350 000 de vehicule/an, va continua sa produca celelalte modele ale marcii.
In 2011, modelul Duster va incepe sa fie produs, sub marca Renault, in uzina din Curitiba (Brazilia), uzina unde se produc deja modelele Logan, Sandero si Sandero Stepway. Vehiculele fabricate aici vor fi vandute in Brazilia, Argentina, Mexic si Chile. Modelul Duster va mai fi industrializat si produs in Rusia, in uzina Avtoframos din Moscova. In tarile din zona Golfului Persic, modelul va fi disponibil, tot sub marca Renault, incepand din 2011, vehiculele urmand sa fie produse in uzina de la Mioveni.
GENEZA MODELULUI DUSTER
Un proiect mondial pentru a raspunde unor asteptari concrete
Proiectul Duster s-a nascut ca urmare a unei constatari simple: exista in lume o nevoie reala pentru vehicule 4×4 spatioase, robuste si accesibile. Cu toate acestea, in prezent nu exista un raspuns adecvat la aceasta cerere.
In baza acestei constatari, Dacia a dezvoltat un vehicul de teren ce are ca destinatie, in primul rand, pietele in dezvoltare. Inca de la inceputul proiectului, s-a tinut cont si de nevoile clientilor europeni.
In tarile cu o piata in dezvoltare (Rusia, Brazilia, ….), clasa de mijloc aspira la vehicule moderne care sa reflecte reusita lor sociala. In paralel insa, acesti clienti au nevoie de o masina robusta, fiabila si polivalenta pentru a rezista constrangerilor climatice si conditiilor de exploatare pe cat de severe, pe atat de variate (distante lungi, drumuri abrupte, chiar impracticabile, trasee in zone urbane…). Ofertele actuale, reprezentate cel mai adesea de SUV-uri de import, sunt deseori inaccesibile acestor clienti.
In Europa, succesul Dacia a aratat ca exista clienti potentiali pentru vehicule moderne, fiabile si accesibile. Oferta de vehicule 4×4 si de SUV-uri, chiar daca e semnificativa, nu include segmentul vehiculelor de teren functionale si accesibile, privilegiind mai curand modelele SUV ostentative, scumpe si, deseori, inadaptate la nevoile de utilizare pe orice tip de teren.
Faza de conceptie – colaborare Franta-Romania
Cu proiectul Duster, Renault Technologie Roumanie (RTR) a intrat intr-o noua etapa de colaborare cu centrul Losange din Franta (noul nume al Tehnocentre Renault). Conceptia modelului Duster a demarat la Losange. Capacitatile de inginerie ale Renault Technologie Roumanie si-au adus inca de la inceput contributia la proiectul Duster: Renault Losange si Renault Technologie Roumanie au lucrat in stransa colaborare pentru a asigura industrializarea vehiculului.
De la al doilea val de prototipuri (o avanpremiera a lansarii modelului Duster), proiectul a fost mutat in Romania pentru a fi mai aproape de uzina.
Designul a fost facut de catre Losange Renault in colaborare cu Renault Design Central Europe (centrul de design satelit de la Bucuresti).
Dacia Duster
Dacia Duster

Industrializare in Romania, la uzina mama a gamei Entry
Modelul Duster si-a facut intrarea la uzina din Pitesti in aprilie 2009, o intrare facilitata de o linie de montaj prototip speciala, care permite fabricarea tuturor versiunilor de serie si care este gestionata in mod direct de catre Renault Technologie Roumanie. Aceasta linie are avantajul de a se afla in uzina, fapt care faciliteaza formarea personalului din productie. Cu ocazia industrializarii modelului Duster, la uzina de Mioveni au avut loc o serie de evolutii: astfel, in departamentul de caroserie a fost creata o linie specifica acestui model, in timp ce in departamentul montaj general linia de asamblare a fost adaptata pentru a permite instalarea unor motorizari noi si a unui lant cinematic 4×4. In total, pe aceeasi linie de montaj sunt fabricate 6 tipuri de caroserie diferite.
Investitiile – exact atat cat este necesar
In total s-au investit 290 milioane de euro pentru dezvoltarea si industrializarea la Mioveni a proiectului Duster, inclusiv pentru noua cutie de viteza (TL8 cutie mecanica 4×4, 6 viteze) si pentru toate motorizarile Euro 4 si Euro 5 care vor fi lansate in curand. Din aceasta suma, in uzina s-au investit aproximativ 70 milioane de euro.
Preluarea unor piese de la alte modele a permis optimizarea investitiei: in total, peste 50% din piese sunt preluate de la alte vehicule din gama Dacia si Renault (motorul si cutia de viteze, de exemplu).
Capacitatea de productie maximala instalata la Mioveni este de 25 de vehicule Duster pe ora. In timp, modelul Duster ar putea reprezenta peste o treime din productia de la Mioveni.
Dacia Duster
Dacia Duster

Lasă un răspuns