Tarom are probleme cu managementul străin

Tarom Boeing 737-700
Boeing 737-700

Compania națională de transport aerian are probleme cu managementul străin. Acesta e acuzat că nu are nicio strategie privind creșterea veniturilor iar tot cea făcut a fost să taie cheltuielile până la limita de avarie. Tarom operează aeronave Airbus, ATR 42/72 și Boeing fapt care crește chetuielile de mentenanță. Tarom este singurul operator de curse interne și ține în viață aeroporturile regionale, unele dintre acestea justificându-și existența prin puținele curse Tarom.
Mai jos puteți citi scrisoarea unui grup de piloți și instructori de zbor către Directorul General Tarom.

Domnului Heinzmann, Directorul General Tarom,
Suntem un grup de piloti, unii dintre cei mai vechi si experimentati din compania Tarom, care am decis sa nu mai fim simpli spectatori la ce sa intampla, preocupati de felul in care dvs si unii din echipa dvs conduceti Tarom-ul. In ultimele 12 luni am vazut plecand pentru slujbe mai bune unii dintre cei mai buni piloti ai nostri, altii urmand sa plece in curand, piloti si insotitori de bord zburand zilnic cu uniforme incomplete, vechi de cinci ani, proces de degradare a disciplinei la aproape toate nivelurile, intretinere defectuoasa a aeronavelor si cunostinte nesatisfacatoare la aproape toate nivelurile din Directia Tehnica, marketing ca in anii 70, incompetent sa umple avioanele pe care le detinem si de aceea venind cu ideea sa cumparam avioane mai mici (dar folosind regulat Airbus-ul 310, avion lung curier cu capacitate de 209 locuri, pentru zboruri scurte cum ar fi Timisoara, dar cu pasageri cat sa umpli un ATR 42, avion cu capacitate maxima de 48 de pasageri), directori si manageri bine platiti dar cu nimic altceva de facut decat sa complice o deja prea incarcata birocratie, preocupati doar de taieri de costuri dar incapabili sa produca venituri, departament de strategie care nu produce nici o strategie sau care nu a adus vreo solutie viabila in ani, directie financiara care nu are nici un fel de cunostinte despre industria aeronautica sau fara putere de decizie in a aplica masuri de redresare financiara, departament de chartere care nu vinde chartere, fara site pe internet cu adevarat functional, sute de salariati care isi primesc salariul fara sa produca ceva si multe alte asemenea discrepante care ne arata ca Tarom-ul e in vrie.
Este o imagine trista a unei foste mari companii aeriene, bine cunoscuta in intreaga lume pentru pilotii ei performanti si indemanatici, pentru avioanele moderne, pentru stewardese frumoase si bine pregatite, pentru inginerii si mecanicii indemanatici si inventivi, pentru profesionisti de marketing care aduceau profit si aveau planuri de viitor.
Noi, Tarom, cu pilotii si avioanele noastre am format si lansat mari companii aeriene in vest (Ryanair, Lauda Air), noi am fost printre pionierii aviatiei de transport, cu realizari la care alte companii aeriene nici nu visau. Sa fii angajat al Companiei Tarom, sa fii pilot aici era visul si incununarea unei cariere. Astazi ne pleaca pilotii si nu numai la companii straine ci si la companii romanesti, pentru venituri mai mari si pentru ca si-au pierdut speranta ca Tarom mai poate fi salvata.
Ce se intampla acum sub conducerea dumneavoastra nu e nici macar o palida umbra a ceea ce a fost Tarom. Va cerem explicatii, va cerem actiune, daca nu e deja prea tarziu. Vrem sa stim ce anume faceti dumneavoastra si echipa dumneavoastra pentru salariile pe care le primiti. Este obligatia dumneavoastra sa ne explicati ce ati facut in ultimul an, deoarece nu vedem nicio imbunatatire a situatiei companiei.
Suntem singura companie aeriana care zboara cu avioanele goale si vrem sa stim de ce.
Manageri si oficiali ai companiei fac declaratii de presa alarmante si vrem sa stim de ce.
Avioanele stau la sol din cauza intretinerii deficitare si nu se ia nicio masura, vrem sa stim de ce.
Solicitam raspunsuri urgente, suntem in al doisprezecelea ceas, atmosfera generala de lucru se depreciaza zi de zi, nu mai vrem manageri fara responsabilitati, ascunzandu-se dupa teancuri de acte si semnaturi, comitete si comisii.
Sperantele noastre au fost mari atunci cand ati venit, domnule Heinzmann. Primul Director General occidental din istoria Tarom. V-am sprijinit atunci cand ati avut cea mai mare nevoie, am facut eforturi sa suportam lipsa de respect aratata de catre management reprezentantilor nostri legali (atunci cand ati incercat sa incheiati Contractul Colectiv de Munca fara piloti si insotitori de bord), am acceptat sa zburam maximul legal de ore si sa ne cumparam uniformele de unde am putut fiecare, ne mentinem nivelul de cunostinte tehnice si de indemanare in asa fel incat sa ne putem angaja oriunde in cazul in care Tarom-ul da faliment, dar acum gradul de stres in companie e atat de mare incat ne temem de consecinte mult mai grave.
Tarom are nevoie de conducere, de directori care sa isi asume raspunderea, avem nevoie de actiune acum! In opinia noastra a trecut vremea cuvintelor frumoase, mobilizatoare, de propaganda. Avem nevoie de raspunsuri si actiune, Tarom are nevoie urgenta de un lider si cu tot respectul, acel lider nu sunteti dumneavoastra. Cu cateva exceptii, nu aveti manageri adevarati in echipa, inactivitatea lor dovedeste asta.
Asteptand raspunsurile dumneavoastra:
– Emil G. Dobrovolschi ( Instructor Examinator Airbus 320&Airbus 310 )
– Augustin F. Niculescu ( Comandant Airbus 320& Airbus 310)
– Liviu Ijacu (Instructor Examinator Airbus 320)
– Emil I. Jitariu ( Instructor Airbus 310)
– Cristian Dona ( Instructor Airbus, 320&Airbus 310)
– Adrian Dinca(Instructor Examinator ATR42/72)
– Mihai Balan ( Instructor Boeing 737)
– Alfred Ghergan ( Comandant Airbus 320/310)

Update: Toţi membrii Consiliului de Administraţie Tarom si-au dat demisia după ce au aprobat bugetul pe 2015, a declarat Gabriel Dumitraşcu, preşedintele CA al companiei Tarom.

Lasă un răspuns