Home » Infrastructura » Pasajul Basarab

Pasajul Basarab

Pasajul suprateran Basarab reprezinta cea mai mare lucrare de infrastructura, realizata dupa 1989, intr-un oras din Romania. Dupa ani, in care politicienii si-au rezolvat problemele lor personale in detrimentul interesului public, Pasajul Basarab se apropie de finalizare. Peste aproximativ 3 saptamani soferii din Bucuresti vor putea in sfarsit sa simta avantajul de a circula pe ceea ce s-ar putea numi o autostrada suspendata.

Vechiul traseu de ocolire a liniilor de cale ferata pe la Gara de Nord insemna parcurgerea unei distante de 3 kilometri prin traficul extrem de aglomerat din acea zona. Pasajul scurteaza la jumatate aceasta distanta insa reduce de cel putin de 10 ori timpul in care un sofer ar calatorii din zona Grozavesti pana in Calea Grivitei.

Pasajul Basarab – pod Grozăvești

Lucrarea a inghitit sume imense din bugetul de stat dar toate aceste cheltuieli nu vor fi in zadar. Cei care vor circula pe pasaj vor economisi bani la fiecare trecere. Consumul mai mic de combustibil nu inseamna numai bani ci si reducerea semnificativa a poluarii.


Sa facem un mic calcul (pur orientativ și destul de imprecis).

In fiecare zi pe pasaj vor circula intre 50 si 100 de mii de autovehicule. Pe vechiul traseu aglomerat (ilustrat mai sus) fiecare autovehicul parcurgea 3 kilometri cu un consum mediu de aproximativ 12%, sa spunem, in total 360 de mililitri de combustibil. Inmultim acesta valoare cu 50.000 de vehicule si avem un consum total de combustil de 18.000 de litri pe zi sau 6.570.000 de litri pe an.

Pe pasaj vehiculele vor parcurge numai 1.38 kilometri cu un consum mediu de 7%, adica 96 de mililitri de combustibil la fiecare trecere, transpus in 1.762.950 litri de combustibil consumati anual. Diferenta de 4.807.050 de litri de combustibil in valoare de 5.768.460 euro va fi economisita de soferi in fiecare an. Pe langa aceste sume se vor adauga altele generate de firmele din acesta zona ce nu se vor mai confrunta cu probleme de trafic.

In clipul de mai sus 16 camioane incarcate cu pietris testeaza rezistenta podului de la Grozavesti. Un singur camion poate cantari 40 de tone.

Etichete: , , ,
Postat de in data de 2011/03/20. In categoria Infrastructura, Transport. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu la acest articol

Leave a Reply