Istoria Suzuki

In anul 2009 se implinesc exact 100 de ani de la infiintarea companiei japoneze Suzuki.
Istoria Suzuki porneste din satul Hamamatsu (Japonia), in anul 1909, cand Michio Suzuki fonda “Suzuki Loom Corporation”, o afacere bazata pe constructia de razboaie de tesut, ce a jucat un rol important in boom-ul industriei japoneze de matase. De la razboaie de tesut, Suzuki a ajuns astazi sa fie cunoscuta pe plan mondial drept marca de top in industria moto, una din cele zece cele mai mari producatoare auto (autoturisme de oras si de teren), producator de mini-camioane si mini-vanuri, motoare de ambarcatiuni, barci cu motor, generatoare, scaune motorizate si constructii prefabricate. Aceasta expansiune se datoreaza, in principal, fondatorului sau, Michio Suzuki, un adevarat vizionar ce a aspirat la diversificarea activitatilor companiei. Visul sau nu a fost orbit de “succesul de moment”, ci a mers mai departe, reusind sa construiasca diverse prototipuri de masini de mica dimensiune si sa comercializeze in premiera mondiala bicicleta cu motor. Dorinta acestui om de a revolutiona tehnologia momentului a dus la nasterea lui Suzuki Motor Corporation. Si, astfel, au aparut automobilele Suzulight (model ce lanseaza Japonia in era autoturismelor usoare) si Suzuki Fronte 800, cat si celebrele motociclete T20 si GT750. Inca de la bun inceput, primele vehicule Suzuki si-au demonstrat performanta, castigand ani la rand Grand Prix Championship si campionatele mondiale de motocross.
Viziunea lui Michio a fos continuata de urmasii sai, care au respectat in deaproape “Misiunea” Suzuki, stabilita inca din 1962, de a dezvolta produse de valoare superioara datorata imbunatatirii continue, si de a fi constant focusati pe nevoile consumatorilor. Ghidata de filosofia fondatorului sau, Suzuki a continuat sa lanseze noi serii de motociclete, precum GS si American Intruder, in paralel cu nasterea unor noi specii de automobile, LJ10, un 4×4 compact, si Vitara, un SUV perfect adaptat conditiilor urbane si off-road.
In prezent, Suzuki este lider de top pe piata moto si o adevarata vedeta a campionatelor mondiale de motocross, dar nu se rezuma doar la atat. Fundatia Suzuki, fondata in 1980, finanteaza proiecte de cercetare si perfectionare a tehnologiei auto, care sa asigure un consum cat mai mic de energie (ceea ce minimalizeaza extra-costurile cumparatorilor) si un numar cat mai mic de emisii CO2. Aceste eforturi reflecta dedicatia lui Suzuki Motor Corporation de a dezvolta metode alternative de combustibili si generatii noi de motorizari pe baza de bioetanol si biodiesel, pentru a oferi consumatorilor sai masini eco, cu un consum redus, la un pret extrem de accesibil.
Atat motocicletele, cat si masinile Suzuki reflecta filosofia marcii, “Suzuki. Way of Life”, care esentializeaza dorinta de a-ti satisface si bucura complet consumatorii prin produse de valoare superioara. Produsele Suzuki au un design original si rafinat, sunt manevrabile, performante, consuma putin si iti redau placerea de a conduce, fie pe doua sau pe patru roti.
Intr-un secol de existenta, Suzuki a reusit sa patrunda in peste 193 de tari, inclusiv in Romania, unde este lider de piata pe vanzari moto. Desi masinile Suzuki au aparut recent pe piata noastra, au fost apreciate de la bun inceput, castigand o serie de premii, incepand cu premiul pentru debutul anului, si continuand cu premiera lui Swift si Splash la premiile Best Cars si Autobuilt. Desi ne aflam in plina criza auto, Suzuki e intr-o continua expansiune, reusind sa comercializeze mult mai multe unitati in acest inceput de an, decat cu un an in urma, datorita unei campanii care include preturi mici de vanzare pentru masinile din stoc. Astfel, Splash, masina perfecta pentru oras costa 9650e, Grand Vitara, un SUV performant de 18500e, Jimny, un 4×4 de talie mica la 15500e si SX4, vedeta campionatelor mondiale in anii trecuti, la 12250e. Vedeta acestei veri ramane insa Swift-ul, o masina de talie mica, insa sportiva si nervoasa, perfecta pentru cei ce viseaza sportivitate ieftina, incepand de la 8990e. Suzuki Swift este masina ce si-a demonstrat puterea si performanta, fiind o adevarata “micuta mare campioana” in Junior World Rally Championship si World Rally Championship.

Lasă un răspuns