Hyundai a dezvăluit noua platformă electrică pentru vehicule comerciale

Hyundai ST1

Piața vehiculelor comerciale are cu totul alte caracteristici față de piața autoturismelor, managerii fiind interesați de costuri, fiabilitate și eficiență economică. Pe partea cealaltă, producătorii auto doresc prețuri mari și volume de vânzări având reticențe în a investi în noi proiecte de vehicule comerciale.

Hyundai Motor a dezvăluit noua sa platforma pentru vehicule comerciale electrice. ST1 este primul model electric bazat pe această platformă. După ce a vândut un număr record de 268.785 de mașini electrice anul trecut, Hyundai se extinde din segmentul autovehiculelor electrice de pasageri în cel comercial. Având o gardă la sol mai mică, ST1 face încărcarea, descărcarea sau parcarea mai ușoară. Hyundai a adăugat un spoiler de acoperiș care conectează cabina și compartimentul de încărcare pentru o aerodinamică îmbunătățită. Hyundai a declarat că primele modele vor fi un model Cargo și un model refrigerat. Compania este deja în discuții cu „companii de distribuție” asigurându-se că noile modele satisfac cerințele acestora.

Compania Kia plănuiește, de asemenea, să intre pe piața vehiculelor electrice comerciale cu platforma sa personalizabilă Platform Beyond Vehicle (PBV) potrivită pentru o serie de utilizări comerciale și personale. Hyundai și Kia vor concura pe piața vehiculelor electrice comerciale cu Ford, Rivian, GM și Stellantis, companii auto își intensifică producția de utilitare electrice.