România a rămas fără bani de infrastructură în 2018!

România a rămas fără bani de infrastructură pentru anul 2018. Partidul Social Democrat, ce a câștigat alegerile într-un mod cât se poate de democratic, inclusiv în capitală, a tăiat drastic banii de investiții în infrastructură. România, țara cea mai înapoiată din Europa (cu excepția Republicii Moldova) nu numai că nu are bani să înceapă proiecte noi, dar nu poate nici măcar să termine tronsoanele de autostradă ajunse la un stadiu destul de avansat (70-80-90%).

Catalin Drula, actual parlamentar USR și fost consilier de stat pentru infrastructura de transport, a scris pe pagina de Facebook Pro Infrastructura:
Săptămâna trecută, guvernul Tudose, la propunerea MT și a companiilor din subordine, a adoptat bugetul de stat pe anul 2018, urmând ca acesta să fie aprobat în Parlament. Curioși fiind, ne-am aruncat și noi privirea pe sumele aferente celor mai importante contracte, autostrăzile București-Brașov, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva.
Înainte să vă surprindem cu alocarea bugetară, vrem să vă reamintim că proiectele sus-menționate au termen oficial de deschidere 2018, dat atât de către CNAIR, cât și de miniștrii Cuc și Stroe. Desigur, sunt doar promisiuni ieftine și minciuni pentru creduli.

1. A3 București-Brașov. Împreună cu solicitările de plată înregistrate la CNAIR și încă neplătite, Aktor (între Șos. Petricani și DNCB) ar ajunge la finalul acestui an la 50% plăți și 70% procent fizic în teren. Astfel, pentru finalizarea lucrărilor în 2018, CNAIR va trebui să plătească restul de 50%, adică aproximativ 80 de milioane de lei.
Din declarațiile publice ale MT și CNAIR, la anul vor începe în forță lucrările pentru contractul semnat recent din Autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Râșnov-Cristian, deci și acolo avem nevoie de minim 20 de milioane de lei, pentru a atinge un avans de minim 15%. Astfel, în total, vom avea nevoie de aproximativ 100 de milioane de lei în 2018. Cât credeți că a bugetat guvernul PSD? 20 (douăzeci) de milioane de lei.
2. A10 Sebeș-Turda. Pe loturile 1 și 2, stadiul fizic și financiar se ridică la aproximativ 40%. Pentru un avans rezonabil de 30%, considerând că proiectele sunt deblocate și vor avansa rapid în anul 2018, ar fi nevoie de 200 de milioane de lei pentru fiecare lot, 400 de milioane în total. Pentru loturile 3 și 4, chiar dacă fizic sunt aproape finalizate, există restanțe financiare de aproximativ 200 de milioane de lei care vor fi plătite în anul 2018. Totalul necesar: 600 de milioane. Bugetat de guvern: 212 milioane de lei, adică aproximativ 35% din necesar.
3. A1 Lugoj-Deva. Pentru atingerea în anul 2018 a unui procent fizic și financiar de 100% pe loturile 3 și 4 ale acestei autostrăzi, CNAIR trebuie să facă plăți de aproximativ 180, respectiv 200 milioane lei pentru cele două tronsoane. În plus, mai sunt necesare plăți de 50 de milioane de lei și pentru ultimele lucrări executate de Salini pe lotul 2. Astfel, pentru o bună desfășurare a lucrărilor care să ducă la deschiderea traficului pe loturile 3 și 4, așa cum cei de la conducere au afirmat în nenumărate rânduri, ar fi necesari cam 430 de milioane de lei. Cât este prins în buget? 217 milioane de lei.
Nu numai tronsoanele enumerate mai sus au rămas fără bani, Pasajul Domnești va beneficia de 0 (Z-E-R-O) lei în anul 2018. Locuitorii din Prelungirea Ghencea vor circula în același condiții până în deceniul următor, când, printr-o minune s-ar putea face ceva în această priviință.
Tot 0 (Z-E-R-O) lei au fost alocați și pentru centura orașului Suceava, un drum cu două benzi, terminat în proporție de 8%, din care au rămas de finalizat 7km.
Autostrăzi precum A8 Tg. Mures-Iasi-Ungheni sau A1 Pitești-Sibiu vor rămâne doar un vis frumos.

Sosea solara
Sosea solara

Lasă un răspuns