Imagini Metrou București Magistrala 5 – Statiile Favorit și Drumul Taberei 34

Cu ocazia evenimentului “Ziua Portilor Deschise la viitoarele statii de metrou Orizont, Favorit si Drumul Taberei 34” organizat de Metrorex împreună cu firmele constructoare, am vizitat stația Favorit, tunelul de legătură și stația Drumul Taberei 34. Practic a fost prima călătorie prin tunelurile de metrou de pe magistrala 5, dar nu făcută cu frumoasele vagoane CAF, ci pe jos.

Metrou Bucuresti - statia Favorit
Metrou Bucuresti – statia Favorit

Stațiile sunt impresionante, sunt mari și au dotări la cel mai înalt standard. Pereții sunt acoperiți cu panouri de aluminiu iar pe jos este granit. Viitorii călători care vor circula cu metroul pe magistrala 5 și vor coborî la Favorit se vor bucura de 6 accese, 12 scări rulante și 5 lifturi. Lungimea peronului central este de 163 de metri iar lățimea acestuia 10 metri.
Bineînțeles, există grup sanitar pentru călători, pentru persoane cu dizabilități și cameră pentru mamele cu copii. Stația Favorit poate fi folosită și ca adăpost de protecție civilă fiind prevăzută cu uși metalice etanșe și toate sistemele aferente (electrogenerator, ventilație, alimentare cu apă, hidranți, toalete, antiefracție, detecție incendii, etc.)
Noua magistrală de metrou a fost construită de consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România). Finisajele şi sistemele de instalaţii sunt în curs de execuție, companiile Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdăreanu) şi Activ Group Management lucrând la intensitate maximă.
Proiectul Magistrala 5 de metrou – Secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomiței va avea o lungime totală de 7 km, un număr de 10 stații și un depou. Valoarea totală a proiectului este de circa 3.120 mil. lei cu TVA.

Galerie foto Metrou București Magistrala 5. Statiile Favorit și Drumul Taberei 34


Metroul București are o lungime de 69.25 km și 51 de stații. Alte 12 stații de metrou sunt în curs de finalizare (magistrala 5 și două stații de pe magistrala 4) legate prin 8.8 km de tunel dublu.
Comparativ cu alte orașe europene, metroul bucureștean oferă standarde înalte de călătorie. În București rețeaua de metrou este subterană (cu o mică excepție la stația Berceni), ecartamentul este standard (nu îngust), trenurile sunt cu „roți” metalice și nu pe anvelope (nu râdeți pentru că există și așa ceva) iar stațiile sunt spațioase.
Bucureștiul depășește în materie de infrastructură de metrou orașe precum: Budapesta, Nuremberg, Copenhaga, Helsinki, Montreal, Vancouver, Lisabona, Varșovia, etc. În categoria orașelor cu o populație sub 2 milioane de locuitori, Bucureștiul se află într-o zonă selectă alături de unele dintre cele mai bogate orașe ale lumi, numai Viena, Roterdam și Olso dispunând de rețele de metrou comparabile.
O listă cu toate sistemele de metrou din lume o găsiți pe wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems
Tot aici veți găsi orașe cu 30 de milioane de locuitori dar fără metrou, cum este Jakarta, capitala Indoneziei.

Lasă un răspuns