Cele mai lungi tuneluri rutiere din România

Tunel Balea

România este o țară cu forme variate de relief, munții Carpați împărțind țara în trei zone distincte. Deși situația ar impune prezența a numeroase tuneluri rutiere, România este codașa regiunii la acest capitol.
Cel mai lung tunel rutier din România este tunelul Capra-Bâlea de pe Transfăgărăşan. Tunelul Capra-Bâlea are o lungime de 884 de metri și a fost construit în anul 1972.

Tunel Balea
Tunel Balea

Lista celor mai lungi tuneluri rutiere din România este atât de scurtă încât e foarte simplu de reținut.

Lista celor mai lungi tuneluri rutiere din România

Tunel Locație Lungime (metri) Anul Construcției
1 Tunel Momaia A1 1350 În construcție
2 Capra-Bâlea Transfăgărăşan 884 1972
3 Sacel A1 340 2013
4 Tunel Cumpăna Transfăgărăşan 234 1972
5 Transfăgărăşan KM 60+700, Transfăgărăşan 172,10 1962
6 Lacul Roşu DN 12 C Gheorghieni-Bicaz 155 2004
7 Bahna DN6 117,4 1969
8 Fetesti A1 100 1986
9 Transfăgărăşan KM 61+400, Transfăgărăşan 97,89 1972
10 Gura Văii BABA DN6 87 1969
11 Transfăgărăşan KM 57+600, Transfăgărăşan 51,47 1972
12 Lepsa DN2 70+190 46,60 1965

Tunelul de autostradă Săcel


Comparativ cu statele din Europa sau din Balcani, România stă foarte rău la acest capitol, guvernații noștri preferând săpături costisitoare în nisipuri instabile decât varianta construirii unui tunel. Lipsa tunelurilor ne aduce pe termen lung costuri greu de cuantificat.
Vezi lista celor mai lungi tuneluri din Balcani.

Lasă un răspuns