Home » Infrastructura » Ce, noi suntem ca-n Africa?!

Ce, noi suntem ca-n Africa?!

Țările libere se pot bucura de o serie de perteneriate prin care se pot dezvolta așa cum doresc. Norvegia și Marea Britanie sunt două țări care își apără interesele proprii și nu doresc ingerența unor birocrați în treburile lor interne. Pe lângă acestea, Serbia, Macedonia, Albania sau chiar Maroc și Algeria au început să aibă un ritm bun de dezvoltare.

Cum trăiesc oare țările care nu sunt în Uniunea Europeană?

Țările care nu sunt parte a Uniunii Europene au partea lor de prosperitate. Coreea de Sud, Taiwan, Norvegia, Emiratele Arabe Unite sau chiar Serbia au un nivel de trai ridicat fără fonduri europene.

Secretul lor stă în accesarea pieței libere și în înlăturarea restricțiilor pe care ți le pot impune statele dezvoltate. Dacă țările enumerate mai sus au profitat de o serie de condiții particulare, țările din Africa mizează pe cooperarea cu China, un stat democratic, ce a înțeles pe deplin beneficiile globale pe care le poate oferi capitalismul și libera circulație a capitalului.

Investiții în infrastructura din Kenya

Linia de cale ferată Mombasa-Nairobi este costruită printr-un parteneriat Kenya-China și are o lungime de 480 de kilometri. Trenurile de pasageri vor circula cu viteza maximă de 120Km/h și vor avea o capacitate de 960 de pasageri.

China va furniza întregul material rulant ce va consta într-o primă fază din 56 de locomotive diesel, 1620 de vagoane și 40 de vagoane cușetă.

Linia de cale ferată Mombasa-Nairobi în Kenya


Gările aflate pe această linie sunt moderne, sunt ușor accesibile și beneficiază de toate condițiile pe care ar trebui să le ofere un stat respectabil.

De la Mombasa la Nairobi


Proiectele de cale ferată nu sunt singurele lucrări de infrastructură derulate în această țară africană. Autostrada Nairobi-Mombasa are 8 benzi de circulație și rezolvă probleme de trafic de la periferia capitalei Kenyene. Kenya are un amplu program de autostrăzi și autostrăzi de centură ce vizează orașele importante.

Autostrada Nairobi


Șoselele de centură sunt importante pentru orașele mari. Acestea direcționează pe la periferie traficul de tranzit și contribuie la scurtarea timpilor de deplasare.

Planuri pentru o centură


Nairobi, capitala Kenyei, se află în continuă schimbare. Cele mai vizibile lucruri sunt clădirile zgârie-nor ce răsar în peisajul african. Există deja o serie de clădiri care depășeșc înălțimea de 150m (înălțime de la care o clădire poate fi considerată zgârie nor). Britam Tower (200m), UAP Old Mutual Tower (163m), Times Tower (140m) sunt doar câteva dintre cele deja construite. Planurile de viitor constau în clădiri de sticlă, foarte înalte, ce vor oferi africanilor toate condițiile de lucru necesare.

Planuri noi – o pădure de zgârie nori

Concluzii

Uneori, uniunile din care faci parte s-ar putea să fie obstacole în calea dezvoltării tale, dacă nu știi să-ți negociezi avantajele.

Beneficiile în economie sunt aduse de investitori, piață liberă, libera circulație a capitalului și a forței de muncă.

Câte gări din România arată ca cele de pe linia Mombasa-Nairobi?

Câte trenuri din România merg cu 120Km/h? Câte au aer condiționat?

Câte autostrăzi cu 8 benzi sunt în România?

Centura de la Domnești pare ceva mai îngustă decât cele 10 benzi pe care le are pe alocuri centura capitalei Nairobi!

Câte clădiri mai înalte de 150 de metri are România? Blocurile comuniste din Titan oferă condiții mai bune decât zgârie-norii africani sau decât blocurile din Nairobi?

Când spunem: “Ce noi suntem ca-n Africa?!” ar trebui să ne gândim mai bine și să nu ne comparăm cu țările libere africane, ci doar cu coloniile franceze din Africa, țări a căror dezvoltare e blocată de… Franța.

Etichete:
Postat de in data de 2017/12/31. In categoria Infrastructura. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu la acest articol

Leave a Reply