Dinam sau baterii pentru bicicletă?

Bicicletele au nevoie în mod obligatoriu de un sistem de iluminare pe timp de noapte. Soluția clasică dinam antrenat de roată și far, așa cum este aceasta, pare să fie cea mai eficientă. În cazul unui dinam antrenat de roată, biciclistul va pedala mai greu, la forțele de frecare din dinam adăugându-se la cele generate de bicicleta în sine. Atunci când se circulă pe timp ploios sau pe terenuri noroioase apar alte probleme cum ar fi acumulările de noroi și blocarea dinamului.
O altă soluție pentru a genera electricitate pe bicicletă este reprezentată de dinamul fără frecare. Acesta constă în două elemente care se prind pe spițe, respectiv pe furca bicicletei. Dinamul fără frecare are același principiu de funcționare ca un dinam clasic însă acesta folosește roata de la bicicletă pentru mișcarea magnetului permanent deasupra bobinei. Dinamul fără frecare este etanș, nu necesită înlocuirea unor baterii și are autonomie nelimitată.

Bicicleta electrica Yamaha
Bicicleta electrica Yamaha

Mulți dintre bicicliști evită montarea unui dinam și aleg un sistem de iluminat cu baterii și LED-uri. LED-urile au eficiență ridicată, consumă puțină energie electrică iar bateriile pot rezista o perioadă îndelungată.
Bicicleta electrică A2B Alva+
Bicicleta electrică A2B Alva+

Mai mult, aceste sisteme funcționează și atunci când bicicleta nu este în mișcare, fiind un real avantaj pe timp de noapte. De asemenea, se recomandă montarea unei surse de lumină pe cască, astfel încât biciclistul (în mod individual) să poată fi văzut de ceilalți participanți la trafic.
Bicicleta electrica Polaris Vector
Bicicleta electrica Polaris Vector

Sistemul de iluminat de pe bicicletă trebuie completat de vopsele reflectorizante și de catadioptri. Măsurile de siguranță trebuie să fie respectate cu strictețe în condițiile în care biciclistul este foarte vulnerabil în cazul nefericit al unui accident de circulație.
Bicicleta Voltage Cycles
Bicicleta Voltage Cycles

Lasă un răspuns