Cluj-Napoca va fi primul oraș din România cu autobuze electrice

Cluj-Napoca este unul dintre cele mai atractive orașe ale României, fapt care a dus la creșterea prețurilor apartamentelor peste cele din capitală. Cluj-Napoca este un oraș deosebit datorită calității oamenilor și a administratorilor. Spre deosebire de București, unde primăria este o instituție de ornament, ce are ca unic scop aruncarea pe fereastră a banilor publici, la Cluj-Napoca, primăria construiește în folosul cetățenilor.
În Cluj-Napoca se află cea mai mare și mai modernă sală Polivalentă din România. Orașul are tramvaie moderne, autobuze spațioase cu aer condiționat, iar în curând va deveni primul oraș din România cu autobuze electrice.

Solaris Urbino 12 Electric
Solaris Urbino 12 Electric

Primele 11 autobuze electrice vor ajunge în Cluj-Napoca chiar în această lună (aprilie 2018) și vor fi dotate cu aer condiționat și cu Wi-Fi. În total vor exista 30 de autobuze electrice, total nepoluante, care vor contribui la calitatea vieții din cel mai modern oraș românesc. Autobuzele sunt fabricate de polonezii de la Solaris și costă 500.000 de euro, fără TVA. Fondurile de achiziție pentru primele 11 vehicule au fost obținute de la Guvernul Elveției (85%), iar restul de 15% de la bugetul local.
Celelalte 19 autobuze electrice vor fi achiziționate cu fonduri europene și de la bugetul local.
Autobuzul Solaris Urbino Electric este pus în mișcare de un motor central cu o putere de 160KW. Modelul polonez are o autonomie de 105 kilometri și va fi încărcat la una dintre cele 13 stații lente și rapide din Cluj-Napoca. Încărcarea lentă durează 6 ore și se va face peste noapte. încărcarea rapidă durează numai 10 minute. Oricum ar fi, autonomia este suficientă pentru traseele din oraș. Mentenanţa și piese de schimb vor fi asigurate de firma producătoare.

Pe ce linii din Cluj vor funcționa autobuzele electrice?

Autobuzele electrice Solaris Urbino din Cluj vor funcționa pe următoarele linii:

  • 27 Piaţa Gării – Grigorescu, 9,7 km
  • 28 Piaţa Mihai Viteazu – Grigorescu, 8,5 km
  • 30 Aurel Vlaicu – Grigorescu, 17,2 km
  • 32 Gh. Brâncuşi – Piaţa Mihai Viteazu, 6,6 km
  • 32B Gh. Brâncuşi – Piaţa Gării, 9,4 km

După cum puteți vedea mai sus, lungimea unui traseu este cuprinsă între 6 și 17km, prin urmare cele câteva minute petrecute la capăt de linie vor fi suficiente pentru a absorbi suficientă energie electrică pentru a duce la bun final cursa.

Solaris Urbino 12 Electric

Lasă un răspuns