Romania cumpara securitate nu avioane de lupta

Romania a decis achizitionarea unor aparate de lupta F-16 pentru a inlocui vechile MIG-uri 21. Pachetul initial presupune achizitia a 24 de avioane second-hand plus 24 de avioane noi, intr-o faza secundara.
Discutiile din presa romaneasca sunt destul de aprinse fiecare publicatie sustinand interesul comercial al firmelor ce au venit cu oferte pentru inzestrarea Armatei Romane.
Este inutil sa spunem ca nu poti cumpara altceva decat iti poti permite iar decizia de achizitionare a acestor avioane este pur strategica.
Avioanele de lupta intra intr-un intreg sistem de aparare care presupune operarea si intretinerea lor. Motoarele cu reactie au numar foarte mic de ore de functionare dupa care acestea sunt inlocuite total in acest mod se ajunge la costuri de 7-8000 de euro pentru fiecare ora de zbor. Spre exemplu motorul avionului IAR 99 Soim (Rolls-Royce Viper Mk632-41) poate functiona numai 500 de ore, dupa care trebuie inlocuit. Toate costurile aceste sunt suportate de bugetul Ministerului Apararii si nu sunt deloc mici.
Disponibilitatea pieselor pentru reparatii intr-un eventual razboi este un lucru vital si nu poate fi lasata in niciun caz in plan secund. Chiar daca EuroFighter oferea un aparat foarte performant, experienta pe care a avut-o Austria cu aceste avioane pate fi o lectie de luat in seama. EADS nu poate livra Romaniei 48 de avioane de acest tip intr-un timp relativ scurt (2-3 ani) iar ceea ce e mai important, Romania nu are bani sa le cumpere si nici sa le intretina.
Statele Unite ale Americii este singurul aliat al Romaniei care poate garanta securitatea noastra. Sa nu uitam ca europenii nu au capacitatea si nici interesul sa ne sustina militar in eventualitatea unui conflict cu Rusia spre exemplu.
In istoria noastra am fost de multe ori lasati de izbeliste de marile imperii, degringolada in care se aflau acestea si puterea armatei romane a facut sa avem momente de glorie, asa cum s-a intamplant in martie 1919 cand trupele romane defilau in Budapesta. Cat despre prietenii nostri unguri stim cu totii interesele lor fatis exprimate, ce sunt combatute doar de pozitia actuala a Romaniei.
Asadar decizia de achizitionare a avioanelor F-16 a fost solutia optima la acest moment pentru urmatorii 10-20 de ani. Cu aceasta achizitie, Romania a intrat in programul F-35, un avion performant de generatia a cincea ce va fi disponibil pentru aliati in urmatorii ani.
Ma bucur ca in CSAT (Consiliul de Aparare a Tarii) mai exista oameni care vecheaza la securitatea Romaniei. Lasarea acestei decizii la mana unui parlament corupt pana in maduva oaselor ar fi cea mai mare greseala. Istoria te invata anumite lectii pe care trebuie sa le iei in seama, rationamentul prin care se spune ca pe noi nu ne ataca nimeni este complet fals. Nu stiu niciun an din istoria acestei planete in care sa nu fi fost cel putin un conflict armat, sper doar sa nu cadem noi la aceasta loterie morbida. Exemplul Yugoslaviei poate fi studiat pe indelete, 20 de ani de conflict armat, situatii tensionate si astazi la cativa zeci de kilometri de granita Romaniei. Prezenta armatei a 14 in Transnistria creaza alta zona de instabilitate la est consolidand si mai mult ideea ca cel mai bun vecin al Romaniei este Marea Neagra.
In vara anului 1940 am primit o lectie dura ce a culminat cu ruperea in bucati a Romaniei Mari. In numai cateva saptamani Basarabia, Bucovina de Nord, o parte din Transilvania si Cadrilaterul au fost pierdute. Romania a acceptat pretentiile teritoriale ale Rusiei si a cedat teriitorile din nord si est, finlandezii au refuzat acest lucru si au intrat in razboi cu Rusia.
Orice general evalueaza un eventual conflict militar, campaniile costisitoare fiind evitate de cel mai multe ori. Armata este un instrument de descurajare in cele mai multe cazuri iar consolidarea aliantei noastre cu SUA si cresterea puterii de aparare o necesitate.
Cat despre avion, el a fost testat in razboaie adevarate si nu doar evaluat pe hartie. A obtinut victorii importante impotriva aparatelor ruseste, conduse cei drept de piloti arabi in cele mai multe cazuri. F-16 a fost perfectionat pe campul de lupta, a fost fabricat in serie mare existand fabrici in SUA, Turcia si Coreea de Sud.
Prezentarea avionului F-16 Falcon:


Cateva caracteristii generale ale avionului (F-16C Block 30):
Echipaj: 1
Lungime: 15.06 m
Anvergura: 9.96 m
Inaltime: 4.88 m
Suprafata aripii: 27.87 m²
Greutate gol: 8.570 kg
Greutate maxima la decolare: 19.200 kg
Motor: 1× F110-GE-100 cu postcombustie
Putere cu postcombustia activa: 127 kN
Viteza maxima la nivelul marii: 1.470 km/h (1.2 Mach)
Viteza maxima la altitudine: 2.410 km/h (2 Mach)
Raza de actiune cu 450kg bombe: 550 km
Autonomie maxima cu rezervoare suplimentare: 4.220 km
Plafon maxim de zbor: 18000 metri
Viteza de ascensiune: 254 m/s

Lasă un răspuns