Home » Economic » Autostrada Bucuresti Alexandria

Autostrada Bucuresti Alexandria

Autostrada Bucuresti Alexandria ar putea deveni extrem de importantă pentru sudul României. Autostrada ar facilita circulația între județele din sudul Olteniei și capitala țării. Actualul drum DN6 între Alexandria și București nu mai face față traficului, acest segment de drum fiind unul dintre cele mai aglomerate din țară. La sfârșit de săptămână ambuteiajele se întind între Ghimpați și Mihăilești pe o distanță de 15-20 de kilometri. Desigur, nu este plăcut pentru nimeni să stea 2 ore blocat într-un ambuteiaj dar acest lucru se întâmplă tot mai frecvent.

Trafic Bucuresti Alexandria

Trafic Bucuresti Alexandria

Conform studiilor efectuate, tronsonul Alexandria București este unul dintre cele mai aglomerate din țară cu un trafic de peste 16.000 de automobile pe zi (secțiuni marcate cu roșu pe hartă).

În majoritatea regiunilor, exceptând statele africane, capitalele țărilor sunt legate prin autostrăzi. Un drum care să conecteze, în mod direct, București (2 mil locuitori) de Sofia (1.2 mil locuitori) ar putea duce la dezvoltarea celor două state. Bulgarii au construit deja un segment de autostradă între Pleven și Sofia, autostrada având tuneluri și viaducte spectaculoase.

Autostrada București Sofia

Autostrada București Sofia

Varianta pe Alexandria ar scurta drumul dintre cele două capitale cu 35 de kilometri. Practic s-ar putea ajunge de la București la Sofia în numai 3 ore, pe autostrada. Astăzi, același drum se parcurge în 5-6 ore.

Autostrada spre Alexandria ar putea fi cea mai ieftină din țară dat fiind că relieful nu pune niciun fel de probleme constructorilor. La câmpie autostrăzile sunt ieftine, costurile coborând la 2-3 mil de euro pe kilometru. Având în vedere că în Teleorman terenurile sunt ieftine iar pe o bună parte din traseu autostrada ar putea fi construită prin dublarea actualului DN6 este ușor să concluzionăm că acestă investiție este una ieftină ce se amortizează rapid.

Dacă viaductul de la Aciliu sau cel de la Suplacu de Barcău a costat 100 milioane de euro fiecare, autostrada Bucuresti Alexandria ar putea costa în întregime 200 de milioane de euro, cât costul celor două viaducte. Raportat la sumele cheltuite pentru acest obiectiv, randamentul economic al acestei autostrăzi ar putea fi unul dintre cele mai ridicate din țară.

Țările cu un PIB mai mic decât al României ne arată că se pot construi autostrăzi dacă există interesul și mai ales dacă banii sunt administrați în interesul cetățenilor și nu folosul politicienilor. Mai jos aveți o autostradă cu 8 benzi de circulația ce leagă capitala unui stat din Africa Centrală de un oraș de mărimea Sibiului.

Autostradă în Kenya Nairobi-Thika

Update:
Guvernul a luat în calcul construirea a două poduri peste Dunăre. Podurile vor lega localitatile Silistra (Bulgaria) – Calarasi (Romania) si Nicopole (Bulgaria) – Turnu Magurele (Romania).

Update 21.02.2015:Rosen Plevneliev, preşedintele Bulgariei, a adus în discuție construcția podului Turnu Măgurele – Nikopole.

Update 13.04.2015:Ambuteiajele pe șoseaua Alexandria-București depășesc un nou record. 50 de kilometri de mers în coloană în treapta 1 și 2.

Fotografia postata ieri de catre comunitatea noastra a reusit sa atraga atentia presei centrale!..Autostrada…

Posted by Alexandria, Teleorman, Romania on Tuesday, April 14, 2015

Etichete: , , , ,
Postat de in data de 2014/02/02. In categoria Economic, Infrastructura, Transport. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu la acest articol

4 Responses to Autostrada Bucuresti Alexandria

  1. John

    Deci o țară ca Ungaria își construiește autostrăzi în toate zonele, chiar dacă sunt slab populate, iar România nu poate construi o autostradă de importanță europeană între capitala București și Grecia!!! Hmm! Guvernanții trebuie trași de urechi că nu se mai poate.

  2. nely

    Nui rea ideea de indeplinit e mai greu

  3. Simion

    Foarte documentat articolul. Felicitari!

  4. Cristi

    Acest material ar trebui sa le vada si lichele din televiziunile centrale, care urla mult si tare ca asa ceva nu se poate, ca aceasta autostrada ar fi construita pentru Dragnea. Lasand politica la o parte ar trebui sa mearga pe teren si sa vada realitatea! Dar asta-i Romania!

Leave a Reply