Avion Blueair cu motorul in flacari

Incidentul in care a fost implicat un avion al companiei BlueAir ce opera un zbor pe ruta Roma-Bucuresti i-a pus pe multi pe ganduri.
Motorul unei aeronave Boeing 737 cu 120 de pasageri la bord, majoritatea romani, a luat foc luni seara la 20 de minute de la decolare.
Incercam sa le explic unora despre avioanele vechi ale companiilor low-cost, despre compromisurile facute, si despre faptul ca bun si ieftin nu se poate. Creadeam initial ca si pilotii sunt de mana a doua insa acest lucru s-a dovedit a fi un neadevar. Pilotii romani sunt exceptionali, acesti au reusit sa aduca aeronava la sol in conditiile in care unul dintre motoare era in flacari.
Flota companiei este constituită în prezent din nouă aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, două aeronave seria 737 – 400, o aeronavă seria 737-500 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation, cu capacităţi între 126 şi 189 de locuri.
Compania a semnat în 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.
Pana in momentul in care noile avioane vor intra in dotarea Blueair va recomand compania Tarom. Tarifele practicate de acestia sunt putin mai mari, insa Tarom nu face compromisuri in materie de siguranta.

Blue Air
Blue Air

Update:In vara anului 2017, Blue Air a semnat o comanda ferma pentru 12 avioane Boeing 737 MAX 8, care vor intra în serviciu începând cu trimestrul 2 al anului 2019.

13 Comments on “Avion Blueair cu motorul in flacari”

  1. Am aterizat odata pe Baneasa cu un avion Blueair, am crezut ca se rupe in doua, toate tablele vibrau pe el.

  2. nu stiu de ce crezi ca sunt avioane vechi si ca aceste companii fac compromisuri. daca la sefia lor sunt niste persoane care nu au neaparat cu o imagine gen „persoana publica” (vezi- otv, captos-antena1 🙂 ) compania trebuie sa fie si slaba din punct de vedere al infrastructurii. Low cost nu inseamna aeronave proaste si vechi, low cost se diferentiaza prin serviciile oferite gen – masa gartuita in avion, bagaj de cala gratuit, taxa de aeroport diferentiata, ore si culoare de zbor intr-o alta prioritate fata de cele de linie si plus alte facilitati. Si sa iti mai spun ceva majoritatea companiilor de linie(gen tarom) sunt falimentare si le tine statul in carca in toate tarile vezi si in italia, franta etc. daca vrem sa postam ceva ar fi bine sa ne si informam cand ne aruncam cuvintele pe aceasta pagina virtuala.

  3. Nu cred ca diferentele de pret provin din cei 2 euro economisiti cu masa din avion. Majoritatea avioanelor detinute de BlueAir sunt de generatie veche, Dumnezeu stie cand sunt fabricate, compania nu da nicio informatie din motive lesne de inteles. Daca poate sa ma lamureasca cineva si pe mine este bine venit, chiar nu stiu de unde sa culeg aceste informatii.
    Tarom are aeronave noi, unele achizitionate in 2009, e normal sa nu aibe profit cand investesc milioane de dolari in aparate noi. Acelasi lucru despre CarpatAir care opereaza Saab 2000, un avion turbopropulsor care nu se mai fabrica din 1999.

  4. Nu compara CarpatAir cu Blue Air. Ai fost vreo data cu Taromul in Turcia sau intern(in tara), iti spun eu ca nu. Au aeronave antice, se vede cu ochiul liber cum o aripa este pusa de la alta aerona avand niturile noi, plus ca aripa este de alta culoare decat cea a aeronavei si ma refer la culoarea de baza, nu s-au indurat nici macar sa le vopseasca. Iar la intrebarea: „Cu avionul asta zburam, o sa ajungem bine?” raspuns al stewardului:”daca vom ateriza bine, inseamna ca da”.
    Nu te rezuma doar la masa din avion. Un culoar bun de zbor costa mult, iar o prioritate de a ateriza pe un anumit aeroport mult mai mult. In primul rand sa vorbim de aeronave noi trebuie sa stii cat costa o aeronava noua, majoritatea sunt boeing asa ca te poti uita pe siteul lor cat costa.
    Nu vreau sa se inteleaga ca BlueAir e cea mai tare, dar nici sa se creada ca este ultima cazatura a companiilor aeriene.
    Si inca ceva WizzAir are preturi mult mai mici asta inseamna ca nu are avioane deloc sau poate are aeroplane :)).

  5. Si o intamplare la fel de accidentala ca cea de la care s-a pornit discutia:
    \"
    Foto: Dinamovisti.ro
    Telefon mobil HTC HD 2
    Fotbaliştii de la Dinamo Bucureşti au fost, vineri, la un pas de tragedie. Avionul Tarom care îi transporta pe jucătorii lui Mircea Rednic la Iaşi, pentru meciul cu Poli, a fost serios avariat cu un sfert de oră înainte de a ateriza, după ce a lovit o barză, spun jucătorii. O fotografie făcută avionului ajuns la sol arată o gaură mare în fuselajul aeronavei ATR 42-500 Dunărea.\"
    un simplu search va poate convinge ca e adevarat, asa ca ….

  6. @opus: Am zburat de la Bucuresti la Timisoara cu un unul din cele 7 avioane ATR 42-500 detinute de TAROM. Aeronavele cu elice zboara la inaltime mai joasa, acolo unde sunt mai multe turbulente insa au cel mai mic cost de exploatare. Avionul era ceva mai vechi dar nu intr-atat incat sa se dezmembreze cu spui tu. Un culoar de zbor mai bun iti aduce un timp mai scurt pentru cursa si o economie de combustibil care ar trebui sa se reflecte in pretul biletului. Celelalte doua aeronave ATR 72-500 din flota TAROM sunt noi. BlueAir si-a comandat cateva aeronave 737 de generatie noua inclusiv 3 Boeing 737-900ER, cu 200 si ceva de locuri insa pana ajung la Bucuresti vor mai trece ceva ani.

  7. Nu stiati cum se fac reduceri la companiile low-cost. Uitati aici in ziarul adevarul cam cat zboara pilotii, noroc cu autoritatile aeronautice europene care impun restrictii, altfel ii puneau sa doarma in cabina: http://www.adevarul.ro/actualitate/blue_air-cursa-suceava-decolare_0_171583398.html
    Un număr de 29 de pasageri ai unei curse Blue Air pe relaţia Roma-Suceava au fost blocaţi, marţi, timp de patru ore, pe Aeroportul din Arad, unde pilotul a aterizat pentru alimentare cu combustibil, iar ulterior acesta a refuzat decolarea pe motiv că i-a expirat programul de muncă.

  8. Tarom a inregistrat pierderi de 90,99 milioane de lei in 2009. Daca nu ar fi fost o companie de stat, la resursele pe care le au, ar fi facut profit in mod sigur. CarpatAir face profit cu aeronave mai mici utilizate in mod corespunzator.

  9. Nadejda are dreptate, avioanele Blue-air sunt vechi uitate. Anul asta vor fi scoase la casare si vor fi inlocuite cu 5 aeronave seria 737 Next Generation, 2 seria 800 si 3 seria 900 ER.

  10. Pana la sfarsitul anului 2010, flota Blue Air se va extinde cu inca patru aeronave (doua Boeing 737-800 NG si doua aparate tip SAAB 340). In 2008, Blue Air şi Boeing au semnat un contract de achizitionare a cinci aeronave Boeing 737-800 Next Generation. Acestea vor fi livrate pana in 2013.

  11. Blue Air a operat pe rutele interne cu avioane Saab 340 produse intre 1983-1999. Inca incearca sa mearga pe avioane vechi si foarte ieftine pentru a face profit.

  12. Am calatorit cu BLUE AIR,TAROM si ALITALIA.Dintre cele 3 companii,cu ALITALIA am calatorit cel mai bine(aeronava MD 80).Aproape la fel cu BLUE AIR.Din pacate TAROM-ul a lasat de dorit din cauza curateniei din avion,din cauza modului de pilotj(decolarea si aterizarea s-au facut parca in regim de iminenta catrastofa)si nu in ultimul serviciul de bord!

Lasă un răspuns