Home » Auto » Volkswagen a anunțat un motor pe benzină mai eficient

Volkswagen a anunțat un motor pe benzină mai eficient

Încolțită de autoritățile americane și de incapacitatea de a concepe motoare diesel mai curate, compania Volkswagen scoate un as din mânecă, arătându-ne că mai e loc de îmbunătățiri pentru motorul pe benzină.

Volkswagen a prezentat în cadrul Vienna Motor Symposium motorul EA211 TSI Evo pe benzină, echipat cu o turbină cu geometrie variabilă. Motorul are o capacitate de 1.5 litri și va veni în variante cu 129 și 148 de cai putere. Primele automobile echipate cu acest motor vor fi disponibile anul viitor.

Turbina cu geometrie variabilă este folosită, de regulă, pe motoarele diesel foarte scumpe, fiind un subansamblu destul de costisitor. Funcționarea unei astfel de turbine pe un motor pe benzină, ce evacuează gaze la temperaturi mari, va pune multe probleme de fiabilitate.

EA211 TSI Evo utilizează un ciclu Miller, având o rată de compresie mai înaltă, de 12.5:1. Turbina cu geometrie variabilă ajută la obținerea cuplului maxim ce pornește de la 1300 de rotații. Volkswagen mai spune că motorul va fi cu 10% mai economic decât TSI-ul de 1.4 litri și 123 de cai. Eficiența mai este crescută și de dezactivarea cilindrilor.

Volkswagen a mai spus că va utiliza motoare de 2 litri cu ciclu Miller pentru noul Audi A4 din 2017.

Cifrele publicate de Volkswagen trebuie verificate de autorități independente, minciuna fiind ceva uzual în fișele de specificații ale nemților.

Volkswagen EA211 TSI Evo

Volkswagen EA211 TSI Evo

Marca:
Etichete:
Postat de in data de 2016/04/29. In categoria Auto. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Puteti lasa un comentariu la acest articol

2 Responses to Volkswagen a anunțat un motor pe benzină mai eficient

  1. Geometria variabilă nu e o problemă foarte complicată din punctul de vedere al mecanismului sau al aerodinamicii, din pricina asta turbina VNT era foarte răspândită, printre alţii şi la VW.

    Geometria variabilă e o problemă foarte complicată din punctul de vedere al materialelor – temperaturile gazului de evacuare la un turbo pe benzină sunt cu cel puţin 200-300°C peste cele de la un turbo Diesel. Galeriile de evacuare şi downpipe se încing la roşu, uneori devin translucide. Orice mecanism VNT făcut din oţel se coace în câteva luni.

    Din pricina asta, nici VW şi nici alţi producători de masă nu au adoptat VNT în ultimii ani. A făcut-o doar Porsche cu 911-997 Turbo, şi acolo fiindcă aliajele din care era făcut mecanismul erau puţintel mai Space Age. În rest, VNT au fost folosite de tuneri privaţi şi de tunerii oficiali ai uzinelor, pentru modele de serie mică.

    • Geo

      Mă gândesc că toate inovațiile astea vor duce la costuri mari pentru cumpărarea și întreținerea automobilelor VW. Cum spui tu – materiale space age – adică materiale scumpe, așa cum sunt și cele din catalizator, plătite de cumpărător. Dacă prețul va urca foarte sus, s-ar putea ca automobilul electric să devină nu numai o alternativă mai ecologică ci și una mai economică.

Leave a Reply