Viziunea stalinista despre confort

SUV-urile nu sunt o invenție recentă, aceste automobile au fost doar adaptate unei producții în masă, la costuri reduse posibile datorită componentelor ieftine. În acest fel s-a reușit ca pe o mașină de teren să ajungă mai mult plastic decât poți găsi într-o fabrică de jucării. Abordarea sovietică a autoturismului de teren era puțin diferită și ducea mai mult spre camion.
GAZ-M20 Pobeda (Victorie) a fost unul dintre primele autoturisme sovietice postbelice produse GAZ (Gorky Avto Zavod – fabrica auto Gorky). Modelul a fost produs sub licență și de polonezi, unele versiuni ajunse în România provenind din această țară.
Pobeda avea inițial un motor de 2.1 litri, cu patru cilindri în linie ce producea 50 de cai putere. Motorul propulsa monstrul metalic la viteaza maximă de 105km/h, un adevărat record al vremurilor comuniste.

GAZ-M20 Pobeda
Pobeda

Forma inițială a automobilului GAZ M20 Pobeda (ГАЗ-М20 Победа)
GAZ M20 Pobeda
GAZ M20 Pobeda

3 Comments on “Viziunea stalinista despre confort”

  1. Modelul M20 Pobeda a fost cedat polonezilor de la FSO SI NU INVERS![a rezultat Warszawa M20].
    SUV la care se face referire probabil ca este M72Pobeda care nu este nicidecum cel din imagine! M72 era un GAZ69 pe care era instalata o caroserie inchisa Pobeda [o masina deosebit de indragita la acea vreme]
    Un M72 exista in Romania si este deosebit de bine restaurat.
    Dan Ghiurutan

  2. Mulțumesc pentru corectură, am modificat articolul, sper să fie cât mai aproape de realitate.

  3. Buna detin si eu o pobeda in stare asa si asa se afla in SATU MARE daca vrea cineva poze. id de mess dede_georgica

Lasă un răspuns