Un nou autobuz romanesc

Oamenii de afaceri romani incep usor sa-si creeze capitalul necesar pentru a dezvolta proiecte mai complexe. IGERO este un autobuz de conceptie romaneasca propulsat de un motor MAN ce respecta standerdele de protectie a mediului euro 3.
„Fara indrazneala, acest proiect ar fi ramas la stadiul de proiect. Fara perseverenta, acest proiect nu ar fi avansat. Fara tenacitate, acest proiect ar fi fost doar un nou prilej de zambete ascunse.
Nu am construit doar un autobuz din dorinta de a aduce aminte cu orgoliu ca in România exista o traditie in domeniu. Am construit un autobuz care – prin simpla sa prezenta – demonstreaza ca se poate. Ambitiile Societatii EL CAR sant dominate de dorinta de a impune calitatea ca standard si de impulsul firesc de a aduce nivelul de gândire si integrare a unor solutii constructive locale, la nivel european.
Strategia pe termen scurt prevede lansarea unor noi modele derivate din prototipul IGERO (destinat transportului interurban civilizat). Astfel, IGERO URBAN va fi un autobuz la standarde europene, care va satisface cererea tot mai mare de mijloace de transport intr-un oras din ce in ce mai aglomerat. La rândul sau, IGERO TOURING va completa oferta EL CAR pe gama de autobuze turistice. IGERO FAMILY si IGERO FORESTER vor fi produse cu destinatii speciale.
Cu ajutorul partenerilor nostri la fel de ambitiosi ca noi, speram sa realizam ce ne-am propus intr-un timp scurt.” declara Dorian Igescu.
Iata povestea acestui produs romanesc asa cum e ea povestita pe site-ul producatorului:
Ma numesc Dorian Igescu. Povestea mea incepe cu mult timp in urma, cand (copil fiind) am plecat prin cartier cu banii de economii sa cumpar 40 kg de tabla de la “Predoleanu” – urma sa-mi fac o masina adevarata! Primul pas era facut si fara sa stiu, mi-am urmat destinul si pasiunile… Facultatea de Transporturi – Sectia Automobile am absolvit-o in 1978 cu calificativul maxim – avea sa fie inceputul unei vieti dedicate ingineriei. Repartitia Guvernamentala la Uzinele “Autobuzul” m-a convins de faptul ca un costum nu inseamna nimic in fata unei salopete de meserias, iar amandoua nu vor face fata niciodata unei minti de inginer ambitios. Drept pentru care – imbracat la inceput in salopeta – am inceput sa parcurg (etapa cu etapa) drumul spre IGERO.
Tehnolog in Sectia Caroserii, Montaj General, proiectant (deja purtam halat!), Sef Grupa Studii si Cercetari Constructive, Sef Sectie Prototip, detinator a 5 brevete de inovator in domeniul auto, Presedinte al Asociatiei de Automobilism si Karting… au fost doar niste repere care mi-au sporit experienta in timp.
Si cum locul era propice iar entuziasmul tineresc era la fel de mare ca si acum, m-am apucat de curse. La inceput cu un kart si niste prieteni… apoi in cadrul competitiilor EASTER – Formula 3 unde am construit 4 masini si am devenit vicecampion in 1988 cu monopostul care a fost prima masina de acest gen cu caroserie de fibra de sticla (expusa si la Bienala de Design).

El Car Igero
El Car Igero

1991 a insemnat anul de cotitura in abordarea constructiei de autobuze – noi forme si proiecte prindeau contur – unul dintre ele este ambitiosul microbuz ROCAR 207. Anul 1991 a marcat totodata si infiintarea societatii EL CAR care a debutat cu productia de remorci.
In 1995 am lucrat ca Inginer Sef la Compania Industriala Grivita unde am dezvoltat produse adecvate pregatirii tehnologice existente, culminand cu GRIVBUS – prototipul unui autobuz destul de avansat ca si concept pentru acea vreme in România. In timpul activitatii mele am beneficiat de numeroase specializari si colaborari in Italia , Vietnam , Republica Moldova , Ungaria , Argentina , Brazilia si Chile .
Din ianuarie 2000 pana in august 2003 am ocupat postul de Director Tehnic al Fabricii de autobuze “METALPAR” din Santiago de Chile, in urma semnarii unui contract de munca. “METALPAR” este lider de piata in zona si detine 75% din productia de autobuze urbane din Chile . Activitatea mea ca Director Tehnic a constat in coordonarea noilor proiecte (autobuze cu diverse tipuri de caroserii) organizarea fluxului tehnologic si elaborarea unor strategii de dezvoltare.
Din septembrie 2003 am demarat constructia primului autobuz cu caroserie autoportanta din România, realizat cu capital integrat privat, prin Societatea EL CAR, denumit IGERO. Autobuzul a fost omologat trecand cu succes toate probele RAR, urmand elaborarea documentatiei de serie si omologarea de tip, dezvoltarea gamei si inceperea fabricatiei pentru seria zero.
Ca orice proiect important, care se doreste a fi mult mai mult decat incununarea unui vis si rodul unei pasiuni, IGERO a inceput cu un concept: trebuia sa fie un autobuz care sa iasa in intampinarea cerintelor pietei – gama autobuzelor de medie capacitate poate fi asimilata cu usurinta si acopera o zona putin abordata in transportul din România. Studiul structurii a fost atent aprofundat, solutiile tehnice si designul inedit apartinand in intregime Societatii EL CAR, inregistrate la OSIM. In acest stadiu, autobuzul era doar la nivelul unei provocari – pariul cu mine insumi. Odata creionate ideile, am cumparat necesarul de materiale destinate structurii care treptat a inceput sa prinda contur. Era 15.02.2004.
Lansarea prototipului IGERO Interurban la inceputul anului 2005, a insemnat validarea unei povesti aproape incredibile pentru cei ce auzeau de existenta unui autobuz romanesc construit cu fonduri private intr-un atelier personal al unui bucurestean.
Presa a tratat la inceput totul ca un subiect bizar. Prima aparitie in Libertatea in data de 21 ianuarie 2005 punea in tema bucurestenii despre ciudatenia din atelierul lui Dorian Igescu, fara sa dea prea mult gir unei idei ce nu parea a trece de nivelul senzationalului local. Cotidianul in 26 ianuarie, Adevarul din 27 ianuarie, Romania Libera in 5 februarie si Evenimentul Zilei tot in 5 februarie, au relatat cu tot mai mult interes aparitia unui produs inedit.
IGERO URBAN este primul autobuz de productie autohtona, realizat cu capital integral privat (ca de altfel si prototipul IGERO INTERURBAN) care foloseste o caroserie autoportanta, inglobeaza tehnologii de varf si finisaje de exceptie. O caracteristica definitorie a acestui produs este podeaua partial coborâta care faciliteaza accesul in autovehicul persoanelor cu mobilitate redusa.
Datele tehnice ale modelului IGERO URBAN pot fi gasite la adresa: http://www.igero.ro/images/city_ro.pdf

2 Comments on “Un nou autobuz romanesc”

  1. Daca baietii astia vin cu un pret bun sunt convins ca vor fi firme particulare si primarii care il vor cumpara. Pe langa asta ar mai trebui sa vina cu leasing direct. Adica cei care fac contract cu ei sa plateasca ratele direct la fabrica, fara intermediari. Bine pentru asta le-ar trebui bani pentru investitii.

Lasă un răspuns