Triciclu pentru distributie

 
In anii 80′ distributia produselor de patiserie se realiza in Romania cu ajutorul unor tricicluri cu motoare in doi timpi. Modelele de atunci erau rudimentar construite insa extrem de practice si economice.
Americanii redescopera la salonul auto de la Chicago triciclurile cu motoare de capacitate mica, ideale pentru distributie. Modelul TriFun beneficiaza de un motor in patru timpi si patru cilindri cu o capacitate de 970cc cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci rapoarte ce transmite forta rotilor din spate. Consumul de benzina pentru 100 de kilometri parcursi se incadreaza sub 5 litri in conditiile in care soferul dispune de aer conditionat si CD player.
Pentru viitor compania  doreste lansarea unor modele cu patru roti precum si unor variante electrice.

Trifun
Trifun

3 Comments on “Triciclu pentru distributie”

  1. In Romania nu am nici cea mai vaga idee, probabil un model ca acesta il poti comanda prin internet. Cred ca merge si un Matiz pentru distributie, unele firme (Orbit) utilizandu-le cu succes.

  2. 970cmc mi se pare exagerat de mult in conditiile in care triciclurile de care se vorbeste la inceputul articolului, rusesti fiind si produse de fabrica din Tula – TMZ, respectiv Tula Motoziklay Zavod sau Fabrica de Motociclete din Tula – sub numele de „Muravey”, erau echipate cu un motor de 200cmc. Am un asemenea Muravey modificat ) si va spun ca nu-i de colea un asemenea motoras.
    Pentru performantele motoarelor moderne (si in 4 timpi fiind, nu vreo relicva precum este acel motor de Tula care scuipa ulei prin toate partile, dar de care te indragostesti fara dar si poate), 970cmc este multicel, iar consumul „sub 5 litri” este maricel pentru o „jucarie” pe trei roti.
    Sigur, nu sunt negativist, caci mi se par niste chestii foarte haioase si practice. Insa daca ar patrunde la noi, probabil s-ar renunta destul de repede la aerul conditionat, probabil si la CD Player. E cel putin ciudat sa treaca pe langa tine o motocicleta sau un mototriciclu care scoate doua zgomote ce se anuleaza unul pe celalalt: cel al motorului si cel muzical.
    Ideea este practica, valabila si, folosind niste motoare ceva mai mici (raman totusi suficient de puternice pentru sarcina lor, Muraveyul – de pilda – era facut sa care 400kg in plus fata de greutatea lui de aproximativ 250kg), s-ar putea obtine si un consum foarte convenabil.
    In treacat fie spus, nici Muravey-ul meu (cu toate modificarile si cu pinionul mai mic pe spate, pentru sporirea vitezei) nu prinde mai mult de 70km/h (oho, ce optimism!). Banuiesc ca ei au alte realitati geografice si au nevoie de masinarii care sa poata parcurge distante mari pe soseaua din desert, in caldura aia insuportabila si cu o viteza maricica, sa nu-i prinda noaptea prin cine stie ce pustietati.
    Deocamdata va invit la o plimbare cu Muraveyul :).

Lasă un răspuns