Renault Technologie Roumanie – Centrul de la Titu

Romanii pot fi si creatori de automobile, Centrul Tehnic Titu este una dintre investitiile Renault care pune Romania pe harta constructorilor mondiali. In comunicatul de de presa de mai jos gasi o serie de detalii interesante privind activitatea acestui centru construit pe locul unei foste baze militare.
Renault Technologie Renault a inaugurat miercuri, 15 septembrie 2010, Centrul Tehnic Titu, in prezenta Presedintelui Romaniei, Traian Basescu, si a lui Patrick Pélata, Director General Delegat pentru Operatiuni al Renault. Principala misiune a inginerilor din cadrul centrului de la Titu va fi dezvoltarea noilor modele Dacia, pe baza platformei Logan.
Acest centru vine in completarea centrelor de incercari de la Aubevoye si Lardy din Franta si este dedicat în principal optimizarii vehiculelor si organelor mecanice din gama Entry (M0).Instalat pe un teren de 350 ha, la jumatatea distantei intre uzina Dacia de la Pitesti si birourile de studii ale Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Bucuresti, Centrul realizeaza incercari pentru vehicule si organe mecanice ale Grupului Renault. Parte integranta a Renault Technologie Roumanie, Titu completeaza dispozitivul de inginerie al Grupului.

Centrul cuprinde 100 de bancuri de incercari, destinate vehiculelor intregi si componentelor acestora (amortizoare, punti, Grup Motopropulsor etc.). Acestea permit recrearea unor conditii de functionare extreme: rezistenta la frig, simulator de expunere la soare, cabina de ploaie etc. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevazute zece tipuri de piste, cu o lungime totala de 32 de km. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserie sau zonele de apa reproduc conditii de rulare ale masinilor pe care clientii le pot intalni in toata lumea.
Bancurile si pistele de incercari vor permite inginerilor romani sa testeze si sa optimizeze noi modele de vehicule si de organe mecanice. Astfel, clientii vor beneficia de masini la cel mai bun nivel din punct de vedere al performantei, al calitatii, al confortului, al securitatii si andurantei.
Primele echipe s-au instalat la Titu in iunie 2010 si pana la sfarsitul anului, Centrul va avea o echipa de 300 de persoane. Primele incercari pe piste sunt prevazute pentru luna octombrie 2010.
Centrul Tehnic Titu  reprezinta o investitie de 166 de milioane de euro. Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare a finantat constructia centrului cu 44 de milioane de euro. Prin aceasta investitie BERD sustine singurul grup auto cu activitati de design, inginerie si productie in regiune si un proiect cu impact major asupra competentelor de inginerie ale companiei si furnizorilor sai.
Santier
Santierul a fost inaugurat in prezenta oficialilor Renault si a autoritatilor romane pe 18 septembrie 2008.
Constructia centrului a fost realizata cu antreprize exclusiv romanesti, cu aproximativ 500 de muncitori romani. In timpul celor aproape 950.000 de ore de lucru, nu a avut loc nici un accident de munca. Mijloacele de incercare au fost produse de furnizorii de sisteme de testare ai Renault la nivel mondial si utilizeaza cele mai avansate tehnologii in domeniu.
Centrul Tehnic Titu si mediul inconjurator
Pe toata durata constructiei, santierul a respectat cu strictete normele europene privind protectia mediului inconjurator. La fel ca toate celelalte locatii industriale ale Renault, Centrul Tehnic Titu va solicita certificarea ISO 14001 inca din primul sau an de functionare. O politica stricta de protectie a mediului inconjurator a fost implementata, pentru a asigura un consum redus de apa si energie, managementul deseurilor si controlul al emisiilor. Au fost create zone speciale de triere si stocare a deseurilor.
De asemenea, in viitorii ani, in zona pistelor se vor planta sute de arbori, pentru a reduce poluarea atmosferica si sonora generata de vehiculele testate.

Lasă un răspuns