Parcul auto al României în functie de vechime!

Politica iresponsabilă a guvernelor anterioare care au menținut timbrul de mediu a dus la creșterea poluării, la stagnarea economiei naționale și la blocarea vânzărilor de automobile la mâna a două. Taxa de primă înmatriculare era o aberație îndreptată împotriva românilor și menținută în interesul unor importatori care doreau să obțină venituri cât mai mari.
Astăzi, după atâția ani în care românii au trebuit să suporte o taxă aberantă, fără nicio logică, am ajuns cu un parc auto învechit, cu mașini poluante. Însă, soarele răsare și pe strada noastră și ne vom putea bucura de mașini bune, mai puțin poluante.
Vom putea să ne bucurăm de beneficile capitalismului și ale pieței libere la fel ca orice alt participant în acest joc economic, fără restricții îndreptate către anumite categorii de persoane. Automobilele vor fi înlocuite treptat, cei care au bani își vor cumpăra automobile noi, cei din clasa medie le vor cumpăra de la aceștia, iar cei săraci își vor înlocui automobilele non-euro cu unele Euro 3 sau Euro 4.
Circuitul natural al automobilelor va fi permis de piața liberă, actul de vânzare/cumpărare fiind esența capitalismului. Desigur, cei din APIA își doresc să-și mențină o serie de privilegii de tip medieval, trimițând frecvent comunicate de presă fără logică, în care încearcă să ne explice cum un Golf 4 pe benzină poluează mai mult decât un diesel de mare litraj din 2017.
Conform cifrelor furnizate de DRPCIV, parcul auto al României este de 5,47 milioane unități. România este așadar o țară submotorizată comparativ cu celelalte state ale Uniunii Europene. Ar fi trebuit să avem de două ori mai multe automobile, însă acest lucru nu s-a întâmplat din cauza sărăciei care afectează România. Pe lângă faptul că românii sunt săraci, mai aveau de suportat și o taxă nedreaptă pentru ei.

Parcul auto al României în funcție de vechime

  • Automobile mai noi de 2 ani – 3%
  • Automobile între 3-5 ani – 4,4%
  • Automobile între 6-10 ani – 21,4%
  • Automobile între 11-15 ani – 29%
  • Automobile între 16-20 ani – 20,8%
  • Automobile mai vechi de 20 de ani – 20,9%

În ultima categorie sunt incluse și automobilele Armatei Române, automobilele de colecție și ale altor instituții de stat. În România, circa 61% dintre automobile au motoare pe benzina, iar 39% dintre acestea au motoare diesel. Ponderea automobilelor electrice este nesemnificativă.
Eliminarea timbrului de mediu va duce la înoirea parcului auto al României, la creșterea numărului de automobile și utilitare și la creșterea încasărilor de taxe asociate deținerii de automobile. Deja sunt semne că cei care aveau automobilele înmatriculate în Bulgaria le înmatriculează în țară, plătind taxe în economia noastră.
Automobilele cu o vechime de 7-8 ani, ce se vând acum cu 5000 de euro în Germania, vor ajunge în România, înlocuind automobile mai vechi și mai poluante.

Lasă un răspuns