Motorul Renault Energy TCe 115

Renault Energy TCe 115 nu este doar un motor, este o bijuterie mecanică perfectă pentru automobilele actuale. Motoare asemănătoare puteți găsi la Volkswagen (1.2TSI) dar și Hyundai. Fenomenul downsizing a atins toți constructorii, noile motoare având capacități mai mici, fiind mai ușoare și mai ieftin de produs.
Ceea ce se obținea odată dintr-un motor de 2 litri se poate obține acum dintr-un motor de numai un litru cu 3 pistoane. Injecția directă de benzină, supra-alimentarea cu turbocompresor și deschiderea variabilă a supapelor sunt caracteristici comune pentru noile propulsoare.

Renault Energy TCe 115
Renault Energy TCe 115

Renault Energy TCe 115 H5Ft Turbo pe benzina

Renault Energy TCe 115 (Turbo Control efficiency) sau H5Ft cum mai este cunoscut, are o capacitate cilindrică de 1.198cc și injecție directă de benzină. Renault a reușit să obțină 115 cai putere și 190Nm, disponibili între 2.000 și 4.000 de rotații.

Renault Energy TCe 115
Renault Energy TCe 115

Comparativ cu motoarele mai vechi cum ar fi cel de 1.6 litri și 16V, ce se află acum pe modele Dacia, TCe 115 consumă cu 1.5 litri mai puțin la fiecare 100 de kilometri parcurși.
Blocul motor este fabricat din aluminiu iar distribuția este pe lanț.
La noile motoare Renault Tce cu distribuție pe lanț, distribuția nu se schimbă pe întreaga durată de viață a motorului.
Pompa de ulei are debit variabil, fiind monitorizată electronic în funcție de modul de utilizare al motorului. Nivelul superior de lubrefiere asigură motorului o viață mai lungă.
Lanțul de distribuție are întinzător hidraulic fapt care-i oferă tensiunea optimă astfel încât frecarea să fie cât mai redusă.
Pistoanele sunt acoperite cu grafit, tehnologia fiind preluată din Formula 1.
Benzina este injectată direct în camera de ardere, fiind controlată electronic.
Supapele au deschidere variabilă Variable Valve Timing (VVT) pentru a permite intrarea unei cantități mai mari de aer atunci când este necesar.
Sistemul Start/Stop detectează poziția fiecărui piston injectând combustibil în cilindrul care se află în faza de admisie. În momentul plecării combustibilul este aprins, motorul pornind rapid.

Lasă un răspuns