Japonia vrea lumină în cazul emisiilor diesel

Presiunea politicilor de mediu a determinat unii producători auto să declare cifre false pentru emisiile poluante. Volkswagen a mers mult prea departe încercând să spună că dieselul lor este pritenos cu mediul înconjurător. Mai mult, nemții au pus la cale o minciună elaborată în care au fost implicați inginerii și personalul din conducere. Cum această faptă intră în zona înșelătoriei, ea a fost sancționată de cei care au puterea de a impune legea: Statele Unite ale Americii.
În România nu s-a luat nicio decizie împotriva celor care declară specificații false. Pe de o parte, România produce foarte multe componente pentru grupul VAG, deci nu era în interesul nostru să afectăm vânzările nemților, pe de altă parte politicienii corupți de la noi ar fi acceptat cu ușurință o mită și nu și-ar fi complicat existența cu proces împotriva unui gigant auto.
Japonezii vor să termine cu spirala specificațiilor mincinoase din zona automobilelor diesel. Aceștia au efectuat un test cu patru modele provenite de la Toyota, Nissan și Mitsubishi și au văzut care sunt emisiile în lumea reală.
Versiunile diesel ale automobilelor Toyota Hiace van, Land Cruiser Prado și Nissan X-Trail produc de 10 ori mai multe emisii de NOx, decât limita permisă. Mitsubishi Delica D:5 produce de 5 ori mai multe emisii de NOx. Niciunul dintre aceste automobile nu are un software special creat pentru a înșela măsurătorile. În schimb, Mazda CX-5 a trecut acest test fără abateri prea mari de la măsurătorile de laborator.
Verificările mașinilor diesel din Franța au arătat că modelele Ford, Renault și Mercedes-Benz nu se încadrează în cifrele declarate. Oficialii din India au făcut propriile verificări și a impus celor de la Volkswagen să recheme în service peste 300.000 de vehicule.
Mazda 2

Lasă un răspuns