Ford spune că sistemul Cruise Control Adaptiv va reduce ambuteiajele

Ford a făcut o serie de teste în traficul real demonstrând avantajelor noilor tehnologii precum Cruise Controlul Adaptiv.
Ford a folosit 36 de autovehicule pe o pistă ovală din suburbiile orașului Detroit. Simularea traficului pe autostrada s-a făcut atât cu sistemele automate de menținere a vitezei dezactivate, cât și cu toate cele 36 de autovehicule cu sistemul Cruise Controlul Adaptiv activat.
În fiecare caz, vehiculele din față au încetinit de la 100 de kilometri pe oră la 60 de kilometri pe oră. În cazul în care șoferii au condus fără Cruise Controlul Adaptiv, aceștia au frânat mai tare decât era necesar, blocajul astfel creat fiind distribuit spre mașinile care veneau din spate.
Atunci când toate cele 36 de vehicule au circulat cu sistemul Cruise Controlul Adaptiv setat la viteza de 100 de kilometri pe oră iar vehiculul din față a redus viteza, toate autovehiculele din spate s-au adaptat mai rapid la noile condiții de trafic, având o reacție mai bună decât șoferii.
Clipul de mai jos ne arată ambele situații de trafic.

Sistemul Cruise Controlul Adaptiv menține automat viteza autovehicului în funcție de viteza celui din față, păstrând în același timp distanța de siguranță față de acesta. Pe măsură ce sistemele Cruise Controlul Adaptiv vor fi întâlnite pe tot mai multe autovehicule, ambuteiajele de pe șosele se vor reduce.