Despre experimentul Renovatio cu Volkswagen e-Golf

Câțiva ziariști români printre care George Buhnici și Dragoş Stoica de la Digi24 au încercat să parcurgă drumul Arad – Bucureşti – Constanţa la bordul unor automobile electrice puse la dispoziție de Volkswagen. Experimentul a pus la cale de Renovatio, o companie care oferă în România stații de reîncărcare rapidă. Investițiile Renovatio sunt foarte importante pentru încurajarea adoptării automobilului electric, însă automobilul ales nu este cel mai recomandat.

Volkswagen e-Golf e o struțo-cămilă făcută pe genunchi

Mai multe companii auto, cu resurse tehnologice importante, au tratat la mișto automobilul electric. Renault, Ford sau Volkswagen au lansat modele derivate din automobilele de serie doar pentru a fi pe piață, nu pentru a obține performanță. Această abordare nefericită a permis companiei Tesla să crească și să construiască un brand global în industria auto. Să ignori Tesla, așa cum fac unii reprezentanți ai industriei auto tradiționale, e ca și cum nu ai vede elefantul de la gradina zoologică.


Volkswagen e-Golf e derivat din model cu motor termic, iar acest lucru duce la reducerea performanțelor. Chiar și Dacia Logan de Prime Motors Industry promite o autonomie mai mare.

Puncte slabe pentru Volkswagen e-Golf

– Acest automobil este construit din oțel și nu din aluminiu așa cum ar trebui să fie. Greutatea suplimentară afectează autonomia.
– e-Golf are o grilă pentru răcirea motorului termic, bineînțeles că în versiunea electrică această grilă nu mai e necesară, însă afectează coeficientul aerodinamic al mașinii.
– Volkswagen e-Golf nu are podea plată pentru îmbunătățirea aerodinamicii și păstrează formele automobilului termic din care este derivat. Complet inutil în noua sa formă.
– Fiecare sistem electric al automobilului ar trebui regândit pentru un consum minim. Încălzirea habitaclului ar trebui să se facă cu o pompă de căldură eficientă. Volkswagen păstrează bordul și sistemul multimedia de la vechiul Golf.
Volkswagen este o companie cu resurse tehnologice și financiare imense. Volkswagen ar trebui să ofere automobile electrice proiectate de la zero, ce profită de fiecare cucerire tehnologică și de noile materiale ultra-ușoare.

Ce au aflat ziariștii despre Volkswagen e-Golf, o mașină cu un preț de 35.000 euro

Autonomia oficială diferă de cea reală, mai precis cei 190 de kilometri intră la apă și rămân numai 150. Cuplu motorului electric te face să simți că mașina este foarte puternică. Accelerarea rapidă te poate tenta, însă mersul sportiv afectează și mai mult autonomia.

Automobil incomplet, vânzări reduse

În luna august 2016 s-au vândut numai 538 de automobile Volkswagen e-Golf pe întregul continent european. Vânzările e-Golf au fost depășite de modele precum BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe sau Tesla Model S.
De reținut! Drumul București-Timișoara poate fi parcurs în totalitate cu un automobil Tesla Model S P100, fără oprire. În momentul de față, diferențele dintre Tesla și ceilalți competitori sunt mult prea mari pentru a fi trecut ușor cu vederea. Până la implicarea deplină a constructorilor tradiționali de automobile, Tesla își va lua partea leului din această piață, pe care o domină.

Tesla Model S
Tesla Model S

Lasă un răspuns