Dealerii se pregatesc pentru Nissan Leaf

Livrarile primelor automobile Nissan Leaf pune in garda dealerii de peste ocean nevoiti acum sa se specializeze pe intretinerea unui model complet electric. Leaf nu are pistoane, distributie, pompe, filtre, esapament si o transmisie complicata deci intretinerea sa ar trebui sa fie mult mai ieftina. In plus Leaf nu consuma benzina, posesorul acestuia fiind scutit de plata unor sume importante pe intreaga durata de folosinta a masinii.
Trebuie spus totusi ca bateriile nu dureaza mai mult de 8 ani, timp dupa care vor fi inlocuite pentru a oferi o autonomie cat de cat decenta. Costul acestora nu este deloc mic, ridicandu-se intre 10.000 si 15.000 de euro. Aspectele acestea ce privesc durata de viata si costurile bateriilor sunt evitate in toate materialele publicitare astfel incat clientul sa nu fie informat si sa nu poata lua o decizie avand toate datele la dispozitie.
Manipularea bateriei nu este deloc simpla. Aceasta cantareste peste 270 de kilograme deci va fi necesar un elevator pentru a o putea demonta.
Tensiunea bateriei este de asemenea periculoasa, mecanicul (daca mai putem sa-i spunem asa) trebuind sa poarte manusi de cauciuc. Cu toate aceste neajunsuri, automobilul electric reprezinta viitorul. Modelele electrice vor fi perfectionate astfel incat sa poata concura un automobil clasic in termeni de autonomie si costuri.
Nissan Leaf

Lasă un răspuns