Dacia crește gradul de automatizare

Noile modele Dacia au presupus instalarea a noi matrițe și a unor roboți pe linia de producție. În uzina de la Mioveni se fabrică modelele: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Logan MCV, cadența uzinei fiind de 1.390 de vehicule.
Clădirea în care se află presele a fost extinsă pentru a adăposti noi utilaje performante ce s-au adăugat celor existente. În plus, a fost instalată o nouă linie de decupare a tablei în flanuri (bucăţile de tablă care sunt ulterior ambutisate/presate şi transformate în piese de caroserie).
O noutate o reprezintă apariţia unor roboţi de sudură şi a unor dispozitive flip-flap care ajută la sudura cadrului lateral. În plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asamblează părţile mobile ale caroseriei, a fost reamplasată în mijlocul departamentului. În cifre, aceste evoluţii industriale adaptate pentru noile modele înseamnă: 464 de posturi de sudură, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboţi şi alte 167 de dispozitive.
Începând de anul acesta un nou motor turbo pe benzină a intrat în producţie la Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia: H4Bt, cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Acesta beneficiază de o concepţie nouă: este un motor în 3 cilindri, de 900 cm3, supraalimentat şi cu bloc (carterul cilindri) fabricat din aluminiu. Motorul H4Bt va fi cel mai bine plasat pe piaţă în termeni de consum, raport putere/cilindree şi emisii CO2. El va echipa noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Pentru producţia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat în trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri şi mentenanţă). Piesele integrate în noul propulsor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt turnate şi uzinate în cadrul UMCD (Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia). Linia de fabricaţie a noului departament va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an. Până în prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt .

Dacia Sandero Stepway 2
Dacia Sandero Stepway 2

Atelierul turnătorie produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze şi motoarele fabricate la Dacia, dar şi pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud şi Asia. Activitatea mecanică din acest sector a înregistrat o evoluţie remarcabilă în ultimii ani. Investiţiile realizate au generat creşteri semnificative ale capacităţilor de producţie de la an la an. Producţia a crescut de la 1.000 de tone în 2001, la 3.600 de tone în 2005, 7.300 de tone în 2007, 9.500 de tone în 2009 şi 13.500 de tone în 2011.
La finalul anului în curs este programat acordul de fabricaţie pentru prima celulă de turnare sub presiune de 2.500 tone forţă, care va produce carterul cilindri pentru motorul H4Bt. În perioada următoare vor fi instalate încă două celule de 2.500 de tone forţă, iar capacitatea de producţie a departamentului va fi aproape dublată la 24.000 de tone. Pentru a implanta aceste noi celule, clădirea Turnătoriei a fost recent extinsă cu 2.600 m2.
Dacia Sandero Stepway 2
Dacia Sandero Stepway 2

În plus, faţă de aceste proiecte, în acest an este prevăzută creşterea capacităţii de producţie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe săptămână). Cutia de viteze TL este o cutie manuală de ultimă generaţie, prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de până la 240 Nm, adaptată motoarelor pe benzină de 1.8l şi 2l şi diesel de 1.5l). Pentru cutia de viteze TL8 se produce şi modulul de transfer, Uzina Mecanica şi Sasiuri Dacia fiind singura uzină din Grupul Renault care industrializează această componentă mecanică. Peste jumătate din producţia de cutii de viteze este destinată exportului către uzinele Alianţei Renault-Nissan (Franta, Turcia, Marea Britanie).
Despre Automobile Dacia:

– O suprafaţă totală de 290 de hectare
– 2 uzine: Uzina Vehicule Dacia şi Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia
– O Direcţie Logistica Centrală
– Capacitate de producţie: 350.000 de vehicule
– Sistemul de producţie Renault, unul dintre cele mai moderne din istoria auto mondială
– Peste 1,6 miliarde euro investiţi în perioada 2000 – 2011
– 15.000 salariaţi; vârsta medie este de 38 ani, iar peste 32% dintre salariaţi sunt femei
– Peste 5 milioane de ore de formare pentru salariaţi
– Certificat de protecţie a mediului înconjurător, ISO 14001, din 2004
– 2,9 miliarde euro, cifra de afaceri la sfârşitul anului 2011

Lasă un răspuns