Cum se fabrica Nissan Leaf ? imagini de pe linia de asamblare

Nissan prezintă un clip de cinci minute, realizat în fabrica din Oppama, Japonia, în care sunt schiţate câteva aspecte esenţiale de pe linia de asamblare. Tot procesul este robotizat, viteza şi precizia producţiei fiind factori predominanţi ai tehnologiei japoneze. Nu e de mirare că prin gradul înalt de automatizare japonezii pot fi competitivi în faţa oricărui concurent extern.
Imaginile sunt mai mult decât impresionante. Puteţi urmării modul în care roboţii construiesc: bateriile, motorul, invertorul, caroseria şi felul în care acestea se asamblează. Un lucru care se observă imediat este faptul că procesul de construcţie este mult mai simplu decât în cazul unui vehicul dotat cu motor termic. Cu toate acestea Nissan Leaf are un preţ de aproape 30.000 de dolari.
Costul ridicat este dat de elementul principal al bateriei şi nume litiul, un metal alcalin foarte scump scump, a cărui exploatare industrială este la început. Nissan Leaf va fi comercializat începând cu 20 decembrie 2010 în Japonia, urmând ca de anul următor să ajungă şi în alte regiuni.
Dealerii Nissan din Japonia vor instala în fiecare locaţie centre de reîncărcare pentru automobilul electric. Nissan Leaf a înregistrat deja 20.000 de comenzi în Statele Unite ale Americii, automobilul având un succes garantat înainte de livrarea primei unităţi.
Un automobil electric de genul Nissan Leaf este perfect entru oraşe, acolo unde oprirea la semafor este echivalentă cu oprirea motorului electric şi economisirea energiei din acumulatori.

Lasă un răspuns