Circuit de încălzire pentru cutia de viteze

Șoferii mai vechi ce au mers cu Dacia 1300 își amintesc poate de furtunele cu apă ce treceau pe la baza carburatorului. Rolul lor era să încălzească mai rapid carburatorul, pentru a accelera evaporarea benzinei.
Inginerii americani s-au gândit că nu ar fi rău să încălzească prin aceeași metodă și cutia de viteze. Pe timpul iernii, lubrifiantul din cutia de viteze devine vâscos iar motorul consumă energie suplimentară pentru mișcarea angrenajelor. Lichidul de răcire este trecut prin cutia de viteze iar căldura motorului este transferată uleiului de transmisie.
Motorul termic are un randament mic, de aproximativ 30%, restul de 70% din energia oferită de combustibil fiind risipită. Inginerii s-au gândit la creșterea eficienței prin exploatarea căldurii motorului însă punerea în practică a unor soluții eficiente se lasă așteptată.

Motor Volvo
Motor Volvo diesel

Lasă un răspuns