Automobilul electric vs automobilul pe benzină

Promovarea automobilelor electrice atinge în unele cazuri ridicolul. Infograficul de mai jos ne arată diferențele de cost între un automobil clasic și unul electric pentru o perioadă de 50 de ani. Cifrele sunt trase de păr astfel încât versiunea electrică să câștige detașat. În realitatea Peder Norby de la electric-bmw.blogspot.com uită să ia în calcul niște chestiuni foarte importante.
O baterie cu litiu nu durează mai mult de 5 ani, deci în 50 de ani va trebui să înlocuiești bateria de 10 ori. Acest lucru înseamnă costuri de 200.000 de dolari dat fiind că o baterie pentru Nissan feaf, spre exemplu, costă circa 20.000 de dolari.
Panourile solare au o durată de viață de circa 20 de ani iar eficiența lor scade în timp. Iarna sau când e înnorat cei 2KWh putere instalată nu vor fi suficienți pentru a reîncărca bateria. Panourile și invertoarele vor trebui înlocuite iar acest lucru aduce costuri. Posesorul automobilului pe benzină nu trebuie să înlocuiască nimic la stația de realimentare.
Posesorul automobilului electric trebuie să fie destul de liber, el nu v-a putea călători mai mult de 150km pe zi, deci o călătorie mai lungă nu este luată în calcul.
Peder Norby ia în calcul o mașină cu motor pe benzină cu un consum de 11.7 litri la 100km. La acest consum șoferul poate merge cu un Mercedes clasa S și nu cu un diesel economic. Mașina electrică nu are performanțele, autonomia și siguranța oferită de un automobil în adevăratul sens al cuvântului.
Cifrele pot fi demontate mai departe cu argumente simple. Adoptarea automobilului electric trebuie susținută rațional, venind cu argumente ce țin de preț, calitatea vieții, utilitate în cazuri particulare și nu cu calcule ridicole care fac mai mult rău industriei.
Benzină vs electric

Lasă un răspuns