Automobilul electric nu prinde în Irlanda

Irlanda a fost una dintre tările care au investit în dezvoltarea unor rețele de încărcare pentru automobilele electrice. Din păcate criza a afectat puternic Irlanda iar repercursiunile asupra sistemelor financiare care subvenționau automobilul electric se fac simțite.

Automobilul electric in Irlanda

Ținta de vânzări pentru anul 2011 era de 2000 de vehicule electrice însă au fost vândute numai 192 de unități. Până în anul 2020 era preconizat ca 10% din automobilele din Irlanda să fie electrice. Acest lucru ar fi însemnat vânzări de 7000 de unități anual.
Clienții plătesc au plătit până acum 23.300 de euro pentru fiecare automobil. Agenția Sustainable Energy Ireland a oferit împrumuturi de 735.800 euro cumpărătorilor. Renault Fluence ZE este comercializat la prețul de 22.000 de euro fără baterii. Pentru baterii clientul trebuie să plătească o taxă lunară de leasing (și nu e deloc mică). Nissan Leaf costă 30.000 în condițiile în care autonomia este mică chiar și pentur o insula ca Irlanda.
Pe de altă parte, guvernul irlandez a cheltuit 3.9 milioane de euro pe stații publice de reîncărcare. Și aici infrastructura este în urma planificării inițiale. Din 1.500 de stații publice și 40 de stații rapide care erau planificate s-au instalat 860 de stații de reîncărcare și 30 de stații rapide.
Pentru a simplifica procesul de reîncărcare al automobilelor, distribuitorul de energie electrică din Irlanda a încheiat un parteneriat cu IBM pentru o rețea inteligentă, care să permită clienților să încarce oriunde s-ar afla pe baza unui card.
Irlanda este candidatul perfect pentru introducerea automobilului electric. În primul rând este o insulă iar șoferii nu pot conduce pe distanțe mari iar în al doilea rând este o țară fără petrol. Cu toate acestea clienții nu sunt dispuși să plătească mai mult pentru a avea mai puțin iar producătorii de autombile electrice ar trebui să știe asta.
 

Renault Fluence Z.E
Renault Fluence Z.E

Lasă un răspuns